|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att felsöka efter vad som kan orsaka ett skrammlande ljud under min bil. Kattarna har jag precis bytt så dem är det inte. Det låter nästan som om ljudet kommer från partiet alldeles innan kattarna eller möjligtvis ovanför det partiet. Vad finnes där?? Finns där något som kan skramla? Skramlet ligger så att säga i fas med V8:an, dvs vid varje "tugg-tugg-tugg-tugg" skramlar det... Någon duktig person som kan sin E38? /R | |
| Hade sjalv exakt samma problem/ljud som du beskriver. Inre avgasroret(precis dar det borjar vid grenroret) hade separerat fran det yttre. Efter det att nagra hal borrats sa punktades dessa igen med en svets. Ljudet ar nu helt borta. Bor du i Stockholm sa vet jag en som kan gora (vet vad som skall goras)det till en lag kostnad. | |
|
Tackar för det tipset! Det är med all säkerhet samma problem jag har! Det liksom rosslar extra mycket när man gasar, och det låter även då bilen står på tomgång fast betydligt mindre. Jag bor i Uppsala men jobbar i Kista så jag tar gärna namn och nummer till den där kontakpersonen du känner till! Du kan väl höra av dig, antingen via forumet eller rasmus.pihl@rsa.ericsson.se ! Tackar på förhand! Mvh Rasmus |
|
|
Great!! Har nu varit in på Bil & Motorteknik i Huddinge hos kompetente Per Larsson enligt edra tips. Numera låter det ingenting från grenrören. Det var mycket riktigt så att det "inre" rören släppt från de yttre och börjat skramla. Perra svetsade fast de inre rören enligt ovanstående inlägg. Helt underbart att slippa det där skrammelljudet. Tack för tips kära BMW-bröder! //Rallegol |
|
| Kul att det fungerade även på din ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.