AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
613

Få loss Original Stereo ur en E46:a?

Mi
542
Micke R
328i -98
Jag skall byta ut min Radio/Cassette original mot en Radio/CD. Men jag blir inte klok på hur man får loss radion. Jag ser eller hittar inte några skruvar. Jag hittar inte heller några spår i vilka man skall skjuta in tänger/"nycklar" eller något annat för att "haka" loss Radion.

Är det någon som vet hur man får ur Radion?
Skall man bara "lirka" loss den...med våld så att säga?

Mvh/ Micke R. = Oerhört tacksam för input!
jp
46
jpvona
735ia 90
på sidan av bandaren(längst ut på kortsidorna) sitter det små gummi 2cm höga 5mm breda peta bort dom och du
har antingen insex eller torx skuv där lycka till

jpvona
Mi
542
Micke R
328i -98
- jpvona

Jag skall testa och pilla bort panelen ovanför stereon (som annars ligger dikt an mot stereon), där borde dessa skruvar finnas!

Tack för tipset
/Micke R.
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
På min E34 -95:a så fick man ta bort 2 plastbitar, en varje sida om bandaren och där bakom fanns spår att trycka in nycklar, såg ut som ett U ungefär. Har man inga orginalnycklar så brukar det kunna gå med 4st lagom spikar eller liknande.

Lycka till.
Mi
542
Micke R
328i -98
- Urslund.
Tack för tipset. Det jag mest oroar mig över om och, i sådana fall hur, jag skall få bort panelen?
Men antagligen får man lirka bort den försiktigt...?

Mvh/Micke
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Ja, det är nog det enda att försöka lirka med en liten mejsel eller något. Men var försoktig det är lätt att repa plasten.
Mi
542
Micke R
328i -98
- Urslund.

Tack, jag pillade lite igår och det verkar funka...

Mvh/ Micke R.
Mi
542
Micke R
328i -98
Nu har jag köpt en Original CD så i helgen skall jag skifta stereo. Då kommer jag dokumentera hur man går till väga då jag ser i inläggen att flera undrar hur man gör....

Mvh / Micke R
Mi
542
Micke R
328i -98
Nu vet jag hur man gör - det är skitenkelt!
Tog 10 min.
Jag återkommer med detaljerad info. (Om nu någon undrar... ; - )

Mvh / Micke R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.