|
|
|
|---|---|
|
Jag skall byta ut min Radio/Cassette original mot en Radio/CD. Men jag blir inte klok på hur man får loss radion. Jag ser eller hittar inte några skruvar. Jag hittar inte heller några spår i vilka man skall skjuta in tänger/"nycklar" eller något annat för att "haka" loss Radion. Är det någon som vet hur man får ur Radion? Skall man bara "lirka" loss den...med våld så att säga? Mvh/ Micke R. = Oerhört tacksam för input! | |
|
på sidan av bandaren(längst ut på kortsidorna) sitter det små gummi 2cm höga 5mm breda peta bort dom och du har antingen insex eller torx skuv där lycka till jpvona |
|
|
- jpvona Jag skall testa och pilla bort panelen ovanför stereon (som annars ligger dikt an mot stereon), där borde dessa skruvar finnas! Tack för tipset /Micke R. |
|
|
På min E34 -95:a så fick man ta bort 2 plastbitar, en varje sida om bandaren och där bakom fanns spår att trycka in nycklar, såg ut som ett U ungefär. Har man inga orginalnycklar så brukar det kunna gå med 4st lagom spikar eller liknande. Lycka till. |
|
|
- Urslund. Tack för tipset. Det jag mest oroar mig över om och, i sådana fall hur, jag skall få bort panelen? Men antagligen får man lirka bort den försiktigt...? Mvh/Micke |
|
|
Ja, det är nog det enda att försöka lirka med en liten mejsel eller något. Men var försoktig det är lätt att repa plasten. |
|
|
- Urslund. Tack, jag pillade lite igår och det verkar funka... Mvh/ Micke R. |
|
|
Nu har jag köpt en Original CD så i helgen skall jag skifta stereo. Då kommer jag dokumentera hur man går till väga då jag ser i inläggen att flera undrar hur man gör.... Mvh / Micke R |
|
|
Nu vet jag hur man gör - det är skitenkelt! Tog 10 min. Jag återkommer med detaljerad info. (Om nu någon undrar... ; - ) Mvh / Micke R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.