|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Jag behöver hjälp! Hur skaffar man en vagnbok eller dito besiktning till en racerbil? Planen är att den lilla sevenkopian (förvisso utan bayerskt innehåll) ska få visa vad den kan i sportvagnsserien. MVH/Daniel Länk | |
Grusse |
Vet bara hur det gick till när jag åkte rally, men då ordnade klubben som jag var med i en besiktningsman som kom och gjorde en homologeringsbesiktning på bilen. Var oftast flera från klubben som besiktigades på samma gång. Han gick igenom allt, vad man hade för växellåda, bromsar, borrning och slag, bakaxel, fjädring mm. Alla dom uppgifterna skrev han in i vagnboken, och gjordes några förändringar på bilen så skulle det egentligen homologeras om och förändringarna skulle skrivas i vagnboken. Detta är dock ca 5 år sedan, så det kan ju ha ändrats en del. Men det du kanske skulle göra, är att ta kontakt med en motorklubb som arangerar rallyn eller racing mm. Dom borde kunna tipsa dig om var du ska vända dig. |
| Kraniel: Ta kontakt med SBF och få reda på var närmsta besiktningsman finns. Om du skall besiktiga för Roadsport så är besiktningen inte alls så omfattande som den Grusse gjorde. I Roadsport finns det mig veterligen inget krav på homologiseringshandlingar utan det kollas mest så att bilen uppfyller GS och Roadsportreglementet (som förövrigt är väldigt fritt.) Finns du i Ängeholmstrakten så är det Skåhlberg du skall prata med - Jag har numret om det behövs... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.