|
|
|
|---|---|
|
Har en bosch orginal dump från en saab. När man suger på nipeln till "vakumslangsanslutningen" käns inget motstånd och luft sugs in från utlåppssidan. Är den kass? | |
|
Ja, den är med största sannolikhet kass. Hur har du den kopplad? Laddtrycket in under ifrån eller ifrån sidan? 900Aero stulen, kolla här för info: Länk |
|
|
var på skroten i dag och handlade den. ladtrycket/trycksida in underifrån. är det ett vanligt fel vad kostar en ny? |
|
|
En ny kostar runt 300:- på Saab har jag för mig(?) Har du någon bekant som är med i STCS så kan han/hon fixa billigare via en viss trimfirma(strax över 200:- istället). Ja, det får väl klassas som ett vanligt fel tyvärr. Ett problem som kan uppstå när man har laddtrycket in underifrån är att luften som kommer via den tunna slangen trycker ut membranet mot sidan inuti dumpen och när man släpper gasen så skavs membranet mot "dumphålet" på sidan av dumpen. Lägger man istället på laddtrycket ifrån sidan så motverkar man att membranet trycks ut mot sidan i dumpen. Bild på skadat membran(hål vid röda ringen): Länk Dump och löst membran: Länk 900Aero stulen, kolla här för info: Länk |
|
|
Mycket tacksam för dina svar. Käner en kille som kör s60 chalange ska höra me han. |
|
|
Hur påvärkas öpningstrycket om man vänder på den som du beskriver. |
|
|
Man missar ju förstås att laddtrycket hjälper till att knuffa upp membranet men jag tror nog inte det rör sig om några större skillnader. Under hösten så har jag tänkt att försöka göra några tester för att se om tryckstöten i inloppsrören verkligen ändras nämnvärt beroende på vilket håll man vänder den åt. Testen kommer inte att utföras med någon vanlig laddtrycksmätare om nu någon trodde det utan det blir med elektriska tryckgivare inkopplade till en 32kanalers insamlingsenhet med samplingsfrekvens på 20kHz. 900Aero stulen, kolla här för info: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.