|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som haft något problem med läckande servo. Det läcker inte mycket, så jag har inte fyllt på än. Undrar bara var det läcker från för det ligger lite olja i överkant på behållaren. Kanske läcker det från locket. Kanske finns det någon som har varit med om detta. Skall oljenivån ligga mellan de båda kanterna (sträcken) eller under nedersta kanten. Tacksam för svar | |
|
Låter som samma problem som E46:orna. Läs denna tråd: Länk Mvh |
|
|
Detta är ett problem jag hört finns hos E-39:an. enligt BMW själva renoverar de inte styrväxeln utan byter, detta för det är ett så omfattande arbete. En ny kostar i storlek 10 tusen blir något billigare om man lämnar den gamla i utbyte, helt tokigt tycker jag då de renoverar de utbytta. De kan finnas styrväxlar på någon bildemonteringsfirma så det kan vara värt att kontrollera detta. Detta svar fick jag hos BMW själva. NoFear <¤¤00¤¤> |
|
|
det ska visst finnas en tillsats olja som heter "omega" eller liknande, den mjukar upp alla tätningar och gör så att läckaget slutar. jag känner några som har testat den tillsatsen och många var helnöjda med resultatet. inget läckage nå mer. värt att kolla upp va ? /Pajala * BMW SAME * |
|
|
Läcker det vid behållaren eller vid styrväxeln? Tillsatsen heter Omega #917 och brukar fungera mycket bra. Den avkristaliserar packningarna och gör dem mjuka igen. 1-3% inblandning. Länk Mvh |
|
|
Tack för Era svar Det läcker inte från styrväxeln utan från behållaren. Kan dock inte lokalisera var på behållaren det kommer. Ligger en del runt skarven på mitten av behållaren med också ovanför, därför tänkte jag på locket. Sevon fungerar annars utmärkt. |
|
|
Johan B Läste din länk. Precis det problemet har jag. Tror också det kommer från locket. Skall nivån ligga mellen de två kanterna (sträcken) eller nedanför nedersta kanten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.