|
|
|
|---|---|
Jonas Westling |
Hejsan! Har nu haft problemet att centrallåset på högerframdörr inte funkar på min relativt nyinköpta bil. Skulle vara tacksam om någon kunde berätta hur man får bort "isoleringen" för dörren så att jag kan komma åt att byta motor. För mig verkar det här helt omöjligt, har försökt ett antal gånger, men är väldigt rädd att ha sänder allt. D sitter ju en massa pluggar som jag lossat, en stjärnskruv vid inre dörröppnings handtaget. Sen har jag också hittat en torx skruv innanför vanliga dörrhandtaget. Men ändå vill den inte lossna! Finns d några fler skruvar, och isf. vart?. Det känns som att det sitter en skruv längst ner på dörrhandtaget också, men jag hittar ingen....mycket irriterande =( Vore mycket tacksam för svar! MVH Jonas |
|
Hej, inne i dörrhantaget sitter ett låsbleck, och jag har för mig att man lyfte dörrsidan rätt upp (håll i handtaget) så lossnade handtaget från fästet... Sedan kunde man sätta tillbaka blecket på dörren och trycka fast handtaget igen (efter att man haft bort dörrsidan). I övrigt tror jag det satt en skruv högst upp på handtaget (under liten plastkåpa) och en skruv under själva dörröppningshantaget (de som du nog hittat), i övrigt inget mer. Dock måste knopparna till dörrlåset skruvas väck. Jag hoppas jag kommer ihåg rätt... Always Diesel |
|
Jonas Westling |
Mycket tacksam för svaret.....var precis ute å testade. Lossna direkt....=) Vad gjorde du när du tog bort din?? Inget med centrallåset att göra med lr? Jag mötte nämligen på ett nästa problem.....lr problem å problem, måste man verkligen ta bort fönsterhiss anordningen för att få bort själva central-motorn till låset? Den tar lixom i på höger fönsterskena.....=/ |
|
Har tyvärr inte haft väck centrallåsmotorn fram utan bara bak, och där har iaf jag inte elhissar... har du testat om du får ström till motorn när du låser/låser upp? Kontakten skall du nog komma åt i vilket fall. Är motorn trasig har jag dock inget tips... Däremot om du inte får ström så sitter det olika säkringar till olika dörrar i säkringsboxen under baksätet (det anges inte vilka säkringar som går till vilken dörr dock...). Lycka till! Always Diesel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.