AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
321

Inte längre en Hang around!

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Hej,

till sist blev man då BMW-ägare, efter 6 månaders letande och tittande på lik och annat skrot, så hittade jag till slut en 523 av 1996 års modell, pedantskött, svensksåld och med hyffsat låga mil.

Till alla andra som också letar men bara tycker att det finns skumma och skabbiga BMW så kan jag bara säga; Stå på er och ge inte upp, för det finns fina BMW bilar där ute, riktigt fina! Jag var nära att ge upp, började kolla på Golfar, volvar, audiar och saabar och andra sk "bilar", vilket jag nu inte kan förstå att jag gjort!

Känns nu skönt att till sist få bli en fulvärdig medlem här på BMWPower ;-)

BTW - ..nu är det snart Lunch! hmm.. undrar hur hamburgarna på MCD smakar i Örebro jämfört med Karlstad kanske skulle ta en sväng och kolla....
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Gratulerar och hoppas du får mycket ut ur din bil :)

btw: pröva BK istället ;)
krukan6
Grattis Danielb!

Trevlig med Karlstad folk här på forumet. Jo, visst känns det så att man bara vill köra en massa nu med ny bil. Samma var det för mig när jag köpte min 328 våras. Blev många mil. Var det en touring du köpte eller en vanlig?

bmwtouring.hogdata.net
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
danielb: Du köpte väl inte en bil utan metalliclack!?!? Just kidding! =) Grattis till E39-valet och lycka till!

roadZter
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Ambassadörsblå låter inte så illa! :D
//Marin
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Krukan: Är en sedan, hur går din Touring då? Kände killen som hade den innan dig.

Ja det var ju det här med avsaknaden av metallic som var ett litet aber innan jag slog till, men med tanke på skicket och mitt ASWD på vägen hem så känns det totalt avidkommande nu! Färgen känns dessutom nu helt OK, bilen ser allt lite Ambassadörsaktig ut, en riktig direktionsvagn är vad det är!
krukan6
Bilen, den går skit bra. Det enda trista med köpet var att det inte var några sommardäck med. Sunkigt att behöva lägga ut massor av pengar på fälgar och däck. :(

bmwtouring.hogdata.net
Tigerr
Jeeej! En ny BMW ägare i världen! *bugar och bockar* Grattis!

Tigerr
Försenad leverans........ semestertider i Tyskland:-(
Får väl åka tds ett tag till..
Men 15/8 kommer den och 20/8 är den levklar....
Mycket njutning i din Ambassadörsvagn!

Vill oxå ha kompressor.....
Visa användare
202
Daniel.J
Skoda Roomster
Segway I170
Segway XT
Hej Daniel
Jag får väl säga grattis.
Jag har själv precis gjort ett kap
en 728iA-96 i nyskick det var en riktig
pedant som hade den innan. så har man
bara lite tålamod så dyker dom fina bilarna upp.

MVH Daniel

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.