|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av Debica-däck? Enligt uppgift från www.autotrader.se skall dessa tillverkas av Good Year i en polsk fabrik. Om de har hyfsade egenskaper kan det kanske vara intressant när man som jag inte kör så mycket - till min 528iA från 1986 skulle en uppsättning 195/70-14" monterat, balanserat och klart på bilen kosta drygt 2000:-. Kanske har ni andra tips på bra lågpris-däck. Eller skall jag kanske satsa på begagnade märkesdäck? Tips och synpunkter mottages tacksamt Erik E Fredhäll, Stockholm Erik E | |
|
Har du kollat vad en upsättning AGI däck skulle kosta??? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Jag skulle ha atsat på beg. märkesdäck istället. Det finns många fina däck ute på beg.marknaden för t.o.m billigare pris. *smygannons varning =)* Tex kan du köpa mina 15" aluminiumfälgar+däck(195/65-15) i nyskick för 2500 kr. Passar 528i. Bara att montera på... ///Tomas 528i -86 |
|
Roxy |
Jag köpte Debica däck till min Bmw. De fick mycket bra i test av Vi Bilägare tom bättre än däck som var dubbelt så dyra. Jag kan rekomenndera dem! Jag köpte Debica Furio. |
|
Hej! Tack för era synpunkter och tips, de har tagits i beaktande. Kan Roxy utveckla sitt köp något, hur länge har du haft dem, hur långt har du kört, vad har du för BMW...? Särskilt tack riktat till Tompas erbjudande. Jag har dock BBS-krysseker som i mina ögon passar väldigt fint med E28-karossen, mao är det bara däck som är intressant om jag hittar en bra uppsättning. Fler däcktips mottages tacksamt Mvh Erik E Stockholm |
|
frazze |
erik på kullen: Tror inte att du blir nöjd med billiga Polska skitdäck...vad tror du att du får för 500:-st inkl arbetskostnad ca:400:- vad tror du inköpspriset på dessa polska däck är ca: 150:-st inkl frakt ifrån polen....det är nog bättre att du fortsätter och kör med de däcken du har nu (utslitna av god kvalitet)... Spara ett tag till...du |
|
Fnasse: Bara för att däcken är polska betyder det inte dessa är skit och uppenbarligen har ju dessa däck visat sig vara bra i test. Dock skulle jag fortfarande, OM jag hittade billigare beg. märkesdäck ha köpt dessa istället. Därmed inte sagt att Debica är skit. Eller är du kanske rädd för det som kommer från utlandet? ///Tomas 528i -86 |
|
Roxy |
Jag har en 520 -95. Kolla vi bilägares test på sommardäck. Numret kom ut i våras. Jag tror att jag har det någonstans. Debica däcket fick mycket bra betyg. Jag är nöjd med mina däck har kört ca 500mil. Jag hade uniroyal innan och dessa är absolut inte sämre så du kan lugnt köpa debica iallafall furio. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.