|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hoppas att någon vänlig själ kan förklara hur antennförstärkaren ska vara kopplad i E34 touring. På min nyinköpta bil ligger den löst på vänster sida strax bakom bältesrullen. Ska det vara så? Kopplar jag in den lilla svarta tråden till antennen i bakrutan blir det konstigt nog sämre mottagning än om jag har den urdragen...? Har någon något kopplingsschema skulle jag bli överlycklig! Kom gärna med förslag hur det ska monteras och vad som kan vara fel. MVH Fredrik Nilsson | |
|
Vt inte hur det ska kopplas men antenen siter i vänster bakruta. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Hej! Jo jag vet antennen sitter i vänster bakruta. Har rivit isär och kollat hur det ser ut och tycker förstärkaren borde sitta fastskruvad någonstans oh inte bara hänga(ligga) lös. Dosan får ju 12 volts matning från stereon och jag tycker att den borde jordas någonstans, har jg fel? Min sida: Länk |
|
|
Samma sak för mig, den ligger bara lös på stötdämpartornet BMWCS Nr: 4798 |
|
|
Hej Tiny! Hur är den kopplad? Bara med matarström och den svarta kabeln som går till antennslingorna i rutan? |
|
|
Hade inte ens ngn matarström... Bara en förstärkare för radio och Mobiltlfn 450MHz... En Bosch BMWCS Nr: 4798 |
|
| Inte ens matarström på 12 v? Hade du bra radiomottagning då? Bör ju bli avsevärt försämrad utan att antennförstäkaren är inkopplad... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.