|
|
|
|---|---|
gagg |
vet att dess bilar kanske inte hör till den här delen av forumet men jag postar ändå här då det är flest personer som läser 3serien. bilarna är: 750ia 92 VS bmw m3 87 så i princip har jag en tolva på ca 300 hästar VS en fyra på knappa 200 hästar. vilken bil skulle du välja och varför? 7an e ju mer gliiiid bile, säkert riktigt bra komfort medan 3an kanske är lite mer "lekvänlig" men va skulle du välja? ska också tilläggas att 7an går på ca 50 000 medan 3an liger på runt 80-90 000. sen e de ju drift o service, försäkring... 7an e ju klart dyrast io bensin men delar o så samt försäkring liger väl 3an eller har jag fel? hursomhelst vilken väljer du och VARFÖR? |
|
Som du säger, det är HELT olika bilar med olika anv. områden. Fundera på hur och när du kommer använda bilen.. Men om du frågar mig så skulle jag utan att blinka välja en M3-E30, säger bara Wow!! "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Jag håller med Anders S... jag skulle nog välja M3... anledningen till det är att jag älskar att åka på bana. |
|
|
Skulle också välja M3:an, det är en klassiker samtidigt som det med lite otur kan kosta astronomiska summor att äga och reparera en 750, har man dock ett fett reparationskonto och vill åka komfortabelt så får man garanterat inget bättre för dom pengar det kostar att köpa en 750. www.malte-racing.com |
|
|
M3'an är en samlarbil. Även den har dyra delar men den kommer hålla värdet bättre. Som alla säger så är det två helt skilda bilar. Det går att tröttna på bägge typerna, du vet själv bäst vad du har för körpreferenser. Mr C |
|
|
Funderar man verkligen på varken eller? Det är lite som att välja mellan ett par snabba nike löpardojor eller ett bar supersköna prada skor. Ska man springa stockholm maraton kanske man inte väljer prada skorna medans man nog inte tar nikesen till fin fest. Jag skulle dock välja m3an. |
|
|
Det beror på vad du är ute efter, underhållnings värdet på M3:an är hur hög som helst samtidigt som det inte är så komfortabelt att åka iden. 750:n har garanterat mer utrustning, vad det gäller försäkring tror jag inte att det skiljer sig så mycket mellan dessa två bilar. |
|
|
Acey, Enkelt sagt kan man säga så här: Är man sällan på fin fest, har man mer glädje av löparskorna. Alltså blir det M3:an.... :-)) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| exactly :) | |
|
Vaför välja,,,,bestäm dig för båda bilarna. Då har du bil för de flesta situationer. |
|
|
Ta M3 E30, Jag är inne på min andra! Det är den underbaraste bil jag någonsin kört/ägt. Jag lovar dig du kommer aldrig ångra dig. Angående ägande kostnader så är 750 så inih******e dyr jämför med M3:an! visst Går motorn eller dylikt på M3:an blir det dyrt (men jag kan nästan garantera att det inte händer ofta) Men säg att något händer med motorn i 750:n då är det lika bra att skrota den. Sen kan vi just som sagt snacka andrahands värde, Där vinner M3:an med hästlängder igen! kolla bara vad M3:an vs 750 kostade i inköp? och vad har dom inte sjunkit till idag. iaf 750! Men som sagt pröva båda så får du själv känna efter vilken som känns rätt, jag vet vad jag skulle ha valt iaf! mvH Janne Mmmmm Som i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
|
Med lätthet m3:an!!! Men sen beror de ju på vad du är ute efter...glida o köra fort efter autobahn..eller racing! Mvh Marcus icq:67673961 |
|
|
Har du BRA inkomst? = 7 serien Annars är det M3:an som gäller... |
|
|
750:n såklart !!!!!!! Mycket SNYGGARE än en E30 M3 !! |
|
Peter bmw325 cab |
750:N SAKNAR EN SJÄL Självklart är det m3:an som är det bästa köpet tycker inte heller att 750:n utmärker sig speciellt i design, den kanske e bra om du ska dra en stor j*kla husvagn kanske.då skulle jag hellre letat efter en 840 eller 850 v12.. |
|
Prova att posta samma fråga på 7 serieforumet.... fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
de går inte ens å jämföra bilarna.... som å välja mellan hanna graf å pamela andersson... eller nåt sånt... eller inte!? :) 750 är en bruksbil för nån som kräver extrem komfort OCh prestanda M3 E30 är en sportig busbil utan komfort /Jonas |
|
|
Hade jag sluppit betala reservdelar/bensin själv hade jag tveklöst tagit 750n....annars hade jag åkt ner till Deutschland och hittat mig en fin M3. En kille jag känner var nyss nere och köpte en E30-M3 i "fint bruksskick" för 4.000 euro(=36.000:-)....oslagbart mycket prestanda/kul för de pengarna.... |
|
gagg |
poroblemet med m3 är att näst intill alla är sönderkörda på ett eller annat sätt... riktigt svårt at hitta ett toppex.... |
| Det är nästan lättare att hitta en e30 m3 i bra skick än e36 dock! | |
gagg |
jag har nu letat o letat o inte hittat nån m3a så jag lägger ner de... har startat nytt letande nu.. M5 e34... har du nån sån i bra skick.. skontakta mig... de ska vara 3.8an... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.