|
|
|
|---|---|
|
Kollade fastsättningen av oljepumpen i samband med oljebyte. De skruvar som höll ihop pumpen satt ordentlig fast. De muttrar som höll fast pumpen i blocket behövde dras åt något. Muttrarna var dock inte så lösa att det var någon risk att de skulle lossna. Jag tror dock att åtdragningnen var behövlig, för jag har haft ett tickande ljud vid kall motor, undertill på motorn. Detta ljud är nu borta. För Er som tänker kolla pumpens fastsätting kan jag rekomendera en värmepistol för att få loss den gamla trågpackningen. | |
|
För Er som tänker kolla pumpens fastsätting kan jag rekomendera en "ny" packning, kostar 100:- på BMW,. Varför hålla på med värme pistol när den nästan e gratis?? Nytt är alltid bättre. Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Elinardsson ! Jag tror du har missupfattat mig. Jag använde en värmepistol för att lättare få loss den gamla packningen från tråget. Självklart monterade jag en ny trågpackning. |
|
|
Mikaell! Behövde du lyfta motorn för att få loss tråget? Står I Bentley-manualen att det är nödvändigt, men har hört av andra att det kan gå ändå...? Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Du behöver inte lyfta motorn. Det du behöver göra är att lossa en kontakt samt tre st fästen för AC-rören. Sen är det bara att skuva loss alla skruvar som håller tråget och plocka ner tråget. Detta var ett av de lättate jobben på denna bil |
|
|
Tack Mikaell! Låter stabilt :-) Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.