AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
457

BMWbörsen

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Det finns folk i Bmwbörsen som tror att dom skall få typ 110.000 kr för en 325 coupe-93, 89.000 för en 318is-93, 70.000 kr för en 735-90.
Tiden går framåt, inte bakåt!

Modellerna är gamla och priserna sjunker, men det fattar visst inte vissa!

Priserna har jämnats ut med Tyskland, tillgången är större än efterfrågan på i stort sett alla BMW, inte minst M3 E36.
Hejsan,

det är inget att uppröras över att bilar annonseras ut till vad som i köparens ögon betraktas som rena fantasipriser. Är priset fel kommer ingen att köpa bilen. Är sedan bilen i "mint condition" kan de vara värd mera pengar även om jag håller med om att de nivåeer som du anger verkar orealistiska.

Ett alternativ är att ringa och diskutera priset, kommer man inte överens är det bara tack och adjö och önska varandra lycka till tycker jag.

Simon
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Håller med dig!

Hur trivs du föresten med din 528?
Håller med simon_en! Det är som jag sagt i tidigare inlägg- tillgång och efterfrågan styr priset. Detta gäller alla bilar. Försöker någon sälja sin 325:a 93:a för 110 tusen, good luck! Den som lyckas med detta kan säkert sälja sand till Saudi Arabien eller frysboxar till eskimåer. Det är ju inte precis ont om 325:or i dagens importbils-sverige.
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Det är enkelt att titta på mobile.de och därmed få en uppfattning om var priserna ligger i tyskland t.ex så kostar en FIN 325i-93 ungefär 50000 SEK.

BeMDabbelyo

/Jimmy
LME,

jag trivs utmärkt med min 528i, jag gillar kombinationen av prestanda/ekonomi. Dock börjar jag bli sugen på en 540i med sex växlad låda...en e34 ligger inom ramen...ev kommer jag och frugan att behöva två bilar och då ligger en sådan till hands. Har du erfarenhet av en sådan. Vill helst ha manuell låda, drar mindre, snabbare och framförallt billigare att byta om lådan skulle rasa....

Simon
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jag har erfarenhet av en 540ia, mycket bra prestanda, men drar mycket bensin.
E34 är mycket svår att sälja, så du kan nog göra ett klipp om du vill ha en sån.

Jag skall köpa antingen en 523 eller 528, ligger den på liter/milen?
Hejsan LME,

Jag vet att e34 är mycket svår att sälja, jag höll på ca 6 månader innan jag blev av med min 530i 93:a som var i bra skick, jag fick dessutom sälja den billigt.

Jag vet att automaten drar mycket bensin framförallt i stadstrafik har jag hört, därför vill jag ha den ovanliga manuella i så fall. Ok det är prutläge på e34or alltså, vad tror du att man kan få en 540i manuell, med AC, farth, ASC+T helst skinn och max 14000 mil från 95, fullservad såklart och i bra skick?

Jag har sett att de verkar ligga runt 20' DM...eller går de att få billigare?

523 har jag ingen erfarenhet av. Min 528 drar runt 0,71-0,73 på motorväg med AC:n i (110 med farth). I stadstrafik drar den ca 0,95-1,1 l beroende på typen av stadstrafik. Vintertid drar den ca 1-1,5 dl mer i stan pga kallstart och vinterdäck. Dubbdäck gör nästan 1dl på förbrukningen har jag märkt även på långa sträckor. Nämnas kan att jag har manuell låda, automaten ska vara något snålare på landsväg, men dra betydligt mer i stan. I jämn fart i 90 km/h på jämn väg har jag mätt upp bilen till 0,66 faktiskt, helt ok!!!

Simon
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
0,7 l/m är kanon för att vara en så stor bil med prestanda=)

Jag hade en 540ia-95 med precis all utrustning man kunde få, fick 80.000 kr för den.

Jag tror att du kan lätt få en 540-95 manuell för ca 17-19000 dem.
Ring ner och beställ en annars.
Stämmer 0.7 är kanon verkligen, det plus att möjligheterna att få en vettig försäkring samt en modernare och säkrare bil får mig att tveka att köpa en e34 igen....:-) 17-19' DM låter bra tycker jag. Ringa och beställa....menar du att man ringer vilken firma som helst och ber dem att ringa när de har en lämplig. Vet iofs att de flesta handlare sitter med massa "listor" på bilar de kan köpa om de vill...

Simon
holmis54
Angående att man får en fin 325 -93 på mobile.de, så kanske man inte ska kolla vad en bil kostar. Kollade själv alldeles nyss och såg att priserna börjar på 45 000:- men jag tror knappast att dom som är billigast är FIN. Vill du ha en lite finare 325 så kommer du snabbt över 60 000:- Så felet många gör när man jämnför priserna i Sverige och Tyskland är att man kollar billigaste bilarna i Tyskland. Mitt tips är kolla dom lite dyrare bilarna. Oftast bättre skick.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.