|
|
|
|---|---|
| Har börjat spana efter lite nytt och har fastnat för en annan muskelbil. Den har stått ute ganska länge och sänkts gång på gång. Har några funderingar angående priset; bilen står på sommardäck och vinterdäck finns inte. Kan detta ses som en prutpunkt eller hur har bilfirman tänkt att man ska kunna få den därifrån när man köpt den? Och om sommardäcken är slitna, är detta också en prutpunkt? Bilen började på 369000 och har sjunkit till ca 280000. Är det fräckt att försöka peka på dessa faktorer vid eventuell affär? | |
|
Vad är det för bil, gärna en länk! BMW CS #5206 |
|
|
Visst kan du pruta på allt du tycker är fel på en bil Man kan säga halva priset kompis eller precis vad f.. Som helst Säljaren kan bli förbannad eller komma med ett motbud men vad som är vettigast är att kolla vad andra likvärdiga bilar säljes för och lägga sig i närheten av det priset Lycka till Ha deT |
|
| Jo men nu täntke jag ju på rätt uppenbara saker som just avsaknaden av vinterdäck exempelvis, hur tänkte bilhandlaren att man ens skulle ta sig därifrån? Ligger de bra i pris så är jag inte den som prutar bara för att, men däck är ju rätt fundamentala saker i en bilaffär. | |
| Eftersom den inte blev såld för 369", o verkar inte springa iväg för 280" heller så är min åsikt: Varför skulle du INTE försöka pruta? Men börja med o kika på bilen, känns den rätt så kan du börja diskutera priset o dra upp dina argument till varför du vill ha den till ett lägre pris. Börjar du med att pruta på den osedd hamnar du nog längst ner på prio-listan bland övriga "drömmare o snackare". | |
|
Till de flesta bilarna går det att hitta vinterdäck för småpengar på Blocket. Låt inte affären stanna där om du gillar bilen. Man kan alltid prova pruta men där känns säkningen ganska rejä redanl. Gillar du bilen tycker jag att du ska slå till, jag har börjat märka av en viss prishöjning på sistonde, speciellt på bilar med lite motor som är eftertraktade om 1.5-2 mån när solen kommer fram. |
|
| Till den här bilen går det inte att hitta vinterdäck till småpengar dock så det var därför jag funderade. Jag är sugen på den men för att kunna köpa den måste jag alltså lösa vinterdäck innan egentligen för att ens kunna göra nån affär känns det som. Inte fint väglag att provköra en bil heller när den står på sommarsulor, blir lite konstigt procedur det här. :) | |
| Dessutom är det ca 50 mil tur och retur så det är ju inte gjort i en handvändning att bara kolla på den heller. :/ | |
| Plusgrader i morgon, ge det en dag så är motorvägarna redo för sommardäck. : ) | |
| Biltrailer? | |
| Men det går att köra bil med sommardäck på motorvägen och vägarna runt omkring. Det är ju bara blött och nu i dagarna med plusgrader är det ju tok lugnt. Passa dock på att göra affär nu, 1 Feb kommer minus grader igen. | |
|
More: Går och går, det fakto att det är olagligt borde räcka för att avstår. Nu vräker snön ned här och det är snorhalt... MVH Christofer |
|
|
Om du gillar bilen för övrigt varför inte pruta in en biltransport, det är inte många tusenlappar en sån kostar. Mats BMW CS #5847 |
|
|
När det inte finns vinterdäck kan det ju tyda på att den aldrig varit körd under vintern. Skulle jag köpa den hade jag inte kört i saltblask om den aldrig varit utsatt för det tidigare. Biltransport låter bäst. /Rikard |
|
| Har du frågat säljaren om han har någon lösning/idé gällande vinterhjul? Kanske finns på lager eller hos någon kontakt, inte alltid specat med v-hjul i annonstexten. | |
| Har inte kollat än nej, får göra det. Sitter en Webasto-värmare monterad i den vilket kan tyckas märkligt om den inte är vinterkörd eller om inte vinterdäck medföljer. :) | |
|
Vinterdäck medföljer nästan aldrig när det gäller köp hos handlare. Och bilar byts heller inte in med vinterdäck då maninte får mer för bilen ändå. Så det är inget konstigt alls att den är till salu på sommardäck mitt i vintern. Dom vill ju sälja med vinterdäck extra eller så får kunden fixa det på egen hand. E ju samma med nybilsköp. Då kommer bilen med bara sommardäck. Jag bytte in min bil i december och då bytte jag till sommardäck på bilen och körde in den. Och behöll vinterdäcken som dessutom passade min nya. Men hade sålt dom på blocket annars. Så vinterkörd är den säkerligen. Så fundera inte mer på vinterdäcken. Det är ju bilen du ska köpa. |
|
| Satte ut min med Jeepen i sikte då den legat ute väldigt länge. Självklart blir den såld ca 2 veckor efter min annons kommit ut. Men men, får hitta nåt annat rolig. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.