AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.508

Vad innebär varningslampa pelarlyft?

EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
När jag ska starta min 118d tänds en gul lampa med en pelarlyft. Enligt instruktionsboken innebär det "fel på bromsljusstyrning eller fel på bränsletillförsel eller fel på släpvagnskopplingen"

Är det någon som haft samma varningslampa och kan tipsa om ev. fel. Kan det ha något med kylan som varit några dagar? Har inte kollat upp om det finns några felkoder ännu.

/Håkan
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Är inte pelarlyft att service erfordras?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
På e9x är iaf pelarlyften en av servicarna. Men den kan man helt bortse ifrån.. Testa att släcka den själv.

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Pelarlyften är väl att bilen är tidsprogrammerad för en kontroll (typ beskiktning). Detta kan man själv ställa om, åtminstone om man har i-Drive.

___
//Ulf
Fordonskontroll betyder det, ganska meningslös service, ingenting byts bara en massa saker som kontrolleras. Kunde dom ha bakat ihop med en annan service.
EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
Om det är tid för service lyser en röd varningstriangel, dessutom kan man ju följa hur nära i tid som nästa service ska komma. För min del är det i nov 2013.

Eftersom det varit kallt så mätte jag spänningen på batteriet och den var under 12 V. Har laddat under natten och idag har jag inte fått några varningar vid starter, kanske är det så enkelt. Ska nog ändå åka in och läsa av ev. felkoder
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Den symbolen visas när bilen har slagit av sig helt pga låg batterspänning. Hade samma problem en vinter.
J-
534
J-A
325i T -08
Kan även vara felkod från fotrumsmodulen (FRM)
Hade upprepade problem med detta när det var kallt-

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.