AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
12.088

Måste man köpa v70 eller passat? hmm suck

Sida 2 av 2
Baader: Alla bilar sjunker ju i värde ;) vissa mer än andra. Dagens BMW 5 serie F10 och F11 sjunker i värde....Även den som kommer ut i höst 2013 kommer sjunka i värde hehe.. :) Vilken bil tycker du själv trådskaparen ska köpa?
Verdi
Baader,
Jämfört med att köpa en ny F11 för 600' så är det inte så farligt. ;-) Tror E61-priserna har gått ner rätt mycket redan för det finns ju faktiskt en del F11 ute på begmarknaden. De första är väl 2,5 år gamla?
Hej igen. Det blir en passat nu. Dock har jag en golf som ska bytas om något år så blir att sattsa på något sportigare då. Då åker man bekvämt och billigt med familjen Och sportigt när man vill.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Jag menar att om man ska lägga ut 250 000 på en bmwkombi så är det bättre affär att köpa en f11 istället för en fejsliftad e61.

Även om f11 också sjunker i värde så åker han iaf en nyare modell tills den dagen han ska sälja den.

Baader: Ok. En F11 550 får man vänta länge på tills den går att köpa för 250 000.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Länk

denna tyckte jag han skulle köpa :D

men köpte han en passat...mer bil för pengarna än f11 men kanske inte lika bra
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
He, He det är så roligt att läsa dessa trådar om olika bilbyten.
Här tar man upp 250.000-300.000kr V70 och Passater som något av det tråkigaste bilar man kan äga och rubriksätter det hela med ett suck. ;)

Det måste gå väldigt bra för Sverige när man har sådana I-landsproblem eller bortskämdhet. Själv skulle jag absolut inte våndas en kall vintermorgon att sätta mig i en 2013 V70II AWD Summum med dieselvärmare eller en vit Passat Alltrack med svart inredning anno 2013.

Jag tycker det finns betydligt tråkigare bilar tex. Ceed, Megane, Dacia Logan, Chevrolet Nubira, Scenic, Cittra Picasso för att nämna några.
En F11 550 tänkte jag slå till på runt 250k på sikt men för att få ett fint ex för de pengarna så är det nog 4-5 år bort minst.
De första som når 250k strecket brukar ju inte vara de finaste direkt....

ma
266
mackan 323ti
E88 N55 DKG
Oskee - tips, kolla igenom vad du (Frun....) vill ha för vagn / bilstol innan du väljer bil.
Är ett problem bara, köpt villa strax utanför stan så måste ha en ganska omgående då flytten är om 2v.

Tack för tippsen.
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Du kommer nog inte bli missnöjd. Haft Passat sedan i maj förra året och en dotter på snart 1,5 år. Barnvagn som går att placera på längsen med utrymme bredvid skapar en lugnare vardag. Plus då all hästutrustning m.m. som min fru nyttjar bagagen till. Inte världens roligaste bil men tror kanske familjetillskottet kan vara bra krydda i sig! (Men rolig andrabil är aldrig fel)
Jodå känns bra nu när man har slagit till. Längtar tills på Fredag.
Jag tycker Passat Skoda Volvo är för tråkiga bara. Inga dåliga bilarmen ack så tråkiga.
Förstår valet och önskar dig lycka till med hus å bil. :)
Nu har jag hämtat Passaten, underbar mycket skönare/smidigare än en v70 som jag lånat de sista 3v. Är 140hk tdin, tycker den är riktigt pigg när man växlar ned lite.

Riktigt nöjd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.