|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Har kollar några veckor efter en bra familjebil då vi väntar vårt första barn till sommaren. Har kollar på både V70 och Passat, ja fina bilar men ingen av de är jag direkt sugen på. (Därför jag dragit på det en längre tid.) Skulle hellre köpa A4/V60/BMW320. Vad säger ni, fungerar det eller är det v70 & Passat man ska köpa ändå? | |
| 5-serie ? Har inga problem att köra ungarna i min 550. | |
| Okok kollat på 5serien men ligger lite över budget.. Har max 250k samt max 6500mil | |
| Men titta på en 520D då som många gör det lär du hitta för mindre än 250k med 6500 mil. Eller 523 eller kanske en 530. 3-serien är trång med barnstolar bak. | |
|
Visst får du en nyare V70/Passat än E61 för 250' men det räcker ju fortfarande till en fin E61. E91 fungerar garanterat också till ett barn även om det alltid är skönt med rejält lastutrymme. Går man på en något mindre bil så får man lägga lite mer tid på att hitta smidig barnvagn och barnstol. 523iAT M -09 Länk 530iAT -08 Länk 550iAT -07 Länk ___ //Ulf |
|
|
Förstår inte varför alla automatiskt kollar på två av dom absolut tråkigaste bilarna som någonsin har och kommer tillverkas, V70 och Passat? Det finns faktiskt andra bilar som man kan ha barnstol i, tro det eller ej. Ja till och med Coupé funkar utmärkt som familjebil. För 250.000:- får du en EXTREMT fin e60... Köp dig en BMW Premium Selection: Länk |
|
|
Jag tycker varken V70 eller Passat hade varit någon mardröm att leva med, bägge är fina bilar men jag håller samtidigt med om att en 5-serie erbjuder en annan guldkant på tillvaron utan några direkta nackdelar. Det var en annan sak förr när en 245 kunde lasta en vanlig 90-säng utan problem medan man fick tänka efter lite för att få in en golfbag i en BMW Touring, då stod valet mellan praktisk och rolig. Men idag har V70 ett bagage efter förväntningarna medan baksätet är överraskande trångt för att sitta i en dedicerad familjebil, samtidigt som en 5-serie E61 har goda och likvärdiga utrymmen. Så jag hade hellre köpt en femma själv, eller en trea som fungerar väl den med även om den är trängre. Är du intresserad av Audi hade jag siktat på senaste A4 B8 Avant, den är inte mycket trängre än A6 C6 men mycket smidigare att köra. //Bjersér |
|
|
Länk Denna är ganska ok tycker jag. |
|
|
Kan verkligen rekommendera en 5-serie Touring! Det finns tom lågmilade faceliftade bilar med sexcylindrig motor under 200 tkr. Hade slagit till på denna om jag inte haft min nuvarande bil: Länk - xDrive är helt oumbärligt. Har tidigare haft en 3-serie Touring E91 och den lämnade en del att önska som familjebil. Speciellt baksäte och bagageutrymme var i minsta laget. |
|
| Oskee, länken funkar inte. Menar du: Länk ? | |
| Yes det var den. | |
Verdi |
Hade samma tankar när vi skulle få barn och var inne på att skaffa en F11 520d som tjänstebil men ångrade mig och köpte en bättre beg 330xd istället. Har inte ångrat mig hittills. Ytterst få ggr man verkligen behöver det större utrymmet. Man kan dock föredra en större bil ändå såklart. Bättre ljudisolering, bättre komfort osv. |
|
Jo är faktist mer sugen på en A4/3-serie. Dock är A4 större. A4 har lastkapacitet på 495L medans en passat/v70 har 603L/570L 5serien har 640L Tror ni inte en a4 fungerar ? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lånade en Passatdiesel -04 när jag fick punka på compacten i Torsdags för att hämta reservhjul och domkraft. Inte alls så tokig rullat ++19tusen (import) och gick riktigt fint att åka i. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso: Håller med dig ang. Passat upp till -06 efterföljande passat är en betydligt sämre bil som bygger på en förlängd golfplatta, medans föregångaren har samma platta och hjulställ som A4an. |
|
|
Oskee, i så fall hade jag valt 525xi:n. 40 000 kr billigare och dessutom bättre utrustad med drag o navi. Varför funderar du på 3-serie? Femman är en mycket bättre bil; utrymmen, komfort och utseende - allt talar för den. Trean är bullrig, trång och känns inte alls lika premium. Trots detta är bränsleförbrukningen konstigt nog nästan identisk med samma motoralternativ. Om du kan tänka dig att acceptera en A4 kan du lika gärna välja Passaten... |
|
Verdi |
Epsilon, Utseende är subjektivt. Jag tycker t ex inte alls om E61. Däremot är E91 trängre och bullrigare. Men på plussidan är den billigare, smidigare och roligare att köra. |
|
Oskee: Bmw 550iA Touring 2007 4000 Mil. Roligt, lyxigt och prisvärt alternativ som verkar vara i ett nära nyskick :) Länk Pris - 214 000 SEK Läge att slå till? :) |
|
|
Ni som tipsat om E61 för 250 000kr är roliga :D Man måste vara galen ifall man köper en sån idag för 250 000kr |
|
|
Menar att det spelar ingen roll ifall bilen är tillverkad igår och har gått 0 mil. Karossen är fortfarande 10år gammal och om några år kommer den sjunka som en sten i pris när den nya 5serien kommer ut på begmarknaden |
|
| Du låter bitter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.