AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
820

Info om E6x 535 XI någon?

e3
336
e39520it
520dT -14
Trodde inte E6x fanns som 535 OCH x-drive, men där ser det ut som jag tagit fel...

Hittar inget på forumet om denna modell, men i USA finns det en del av den, och ett par stycken hittar jag på mobile.de:
Länk

Någon som vet något om denna mycket interessanta modell?

Drar till minnes att jag läst något i en eller annan biltidning om att transmissionen på x-driven inte tåler vridet från turbomotorn...
Riktigt schyssta är dom :)

Man kan säkert trimma dem mkt, precis som på 335. :)
e3
336
e39520it
520dT -14
Ja tänkte det samma, och för övrigt drar den nog bättre redan i orginalskick än 530 som suuger... :)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Min kompis har en sån till salu.
535xi såldes enbart i Nordamerika och fanns enbart som LCI, för E61 var det den enda erbjudna modellen i Nordamerika, innan facelift var 530xi enda modellen.

Vill du veta vad ägare tycker och prestanda/förbrukningssiffror får du leta på Nordamerikanska forum/tidningar.

Mvh Stephan
e3
336
e39520it
520dT -14
Stephan: Tackar för info, men 535'an jag linkat till från mobile.de har kilometer-mätare?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
De har väl bytt till km/h när den importerades till Europa, vi använder ju inte mph så det är ju inte så konstigt att de åtgärdar det.

e39520it; Det är en krockad USA eller Kanadabil "645 RADIO-STEUERUNG US " framstötfångaren är utbytt mot Europamodell, bagageluckan är samma på Europa och Nordamerika så den behöver inte vara smälld bak.

Kika på realoem.com så ser du att enbart USA kommer upp om man väljer E60/E61 LCI 535XI.

Mvh Stephan
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Be säljaren maila över bilder av stämplarna i seviceboken, tror inte den gått så lite..
Är det en US brukar det vara si och så med servicedokumenten.
Sedan kan du kolla chassienumret på carfax, den finns säkert med där.
Verkar vara en kul modell men jag skulle nog vilja ha m-paket på en sån bil.
e3
336
e39520it
520dT -14
Tackar för avklarande svar. Tror nog att om det blir aktuellt med en US-bil köper jag den nog direkt därifrån. Så det är väl bara att läsa sej upp i import-forumet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.