|
|
|
|---|---|
|
Länk! Är inte alls bekant med e91 , är det en bra modell ? Krånglat mycket osv ? Vad ska man kolla efter på en sådan ? | |
| Läser lite om tickande motorer dessa men är motorerna i 2004-2007 bättre än de som kom sen ? | |
|
Jag är kanske inte representativ för E 90 modellen, eller BMW heller för övrigt, men jag har en E91 och är mycket nöjd, efter ca 6 mån ägande så har jag servat den 1 gång utan att bli ruinerad, vid långkörningar så drog min bil 0.77 l/m, fullastad, Stockholm-Luleå T / R. Tickande motorer verkar det vara ett fåtal som drabbats av, rost i nederkant på dörrfalsar samt runt bakluckan verkar det vara lite fler som fått. Den elektriska vattenpumpen verkar kunna ge upp utan förvarning. Sen är bilen spårkänslig på Run Flat däcken den ska ha. Huruvida den "gamla" sexan är bättre eller sämre än den nya diskuteras det flitigt om, och jag tror inte dom kommit överens än. Vad anbelangar den du länkar till anser jag att den saknar Automatlåda och dom grymt trevliga sportstolarna, något du bör ha, för bilen inbjuder till inspirerad körning när väglaget tillåter. Med vänliga hälsningar |
|
|
Köpte min för nio månader och 1.700 mil sedan då den hade gått 10.000 mil. Har fått byta ett bromsok bak, vattenpump och en oljeservice. Supernöjd med bilen, förutom stereon som jag uppgraderade. Känns lite vinglig på vinterdäcken, men det beror nog på dåligt val av däck, har läst fler som haft det problemet. Den du länkar till ser fin ut men jag uppskattar sportstolar och automat, kanske en smaksak?! Rost har jag inte sett till någon på min, ej heller något tickande i motorn. Bränsleförbrukning. Den går att köra snålt, men det drar ganska enkelt iväg mot en liter per mil enligt min dagliga körcykel med en del stadskörning. Men den känns värd soppaslanten. |
|
|
Köpte min första BMW för 2 år sedan och det blev en 325iAT -06 med 12" mil på mätaren. BMW bytte - utan minsta knot - hela förardörren när jag påpekade några ytterst små prickar. I övrigt har jag bara bytt olja, en glödlampa och ett batteri till fjärrkontrollen. Bilen är inte bara rolig att busköra med utan den fungerar förvånansvärt bra på långfärd också. Efter en hel dag i bilen vill man bara köra mer... Bilen i annonsen verkar ganska magert utrustad. Många har klagat här på forumet över den bedrövliga ljudkvaliteten i standardstereon ( Business). |
|
| Har haft e91 2009 i tre år. det som det varit problem med är dåliga RFT däck och en gummilist vid förardörren. Om du kollar på bilar så kolla noga på den listen som är täckt med ett velourliknande material, vet att man hade problem med att den gick sönder lätt och den är ersatt med en bättre lösning. Annars har den fungerat mycket bra. Mycket trevlig bil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.