|
|
|
|---|---|
|
Blev en liten liten diskussion igår om vart man handlar sina grejer. Började vid reserv och bildelar men gick sen vidare till överlag. Va det gäller delar till bilen handlar jag i princip allting utomlands med undantag för en del saker då det i dom flesta fallen alltid är billigare. Då kom diskussionen upp om att "tänk om alla skulle göra som du" Att om alla skulle tänka som jag skulle den svenska eftermarknaden på reservdelar/tillbehör gå under. Visst, de kanske inte vore det man önskar. Men på samma gång, varför ska man sitta och betala överpris i Sverige när man kan hitta det så pass mycket billigare i ett land inte allt för långt bort? Klickar man sig ner till Asien ska vi inte tala om vilka skillnader det är. Momsen i Sverige är högre än utomlands, visst...men den skillnaden är inte så pass stor som skillnaden är i priset. Hoppas ni förstår vart jag vill komma.. Vad säger ni själva om detta? | |
|
Jag säger kort och gott identiskt lika orginaldel till billigare pris ja tack!!! Eftermarknadsdelar icke orginal är inget jag köper till mina bilar 325an excluded, Vill dom överleva så får dom förr eller senare anpassa priserna annars får dom gärna gå i konkurs,lägga ner det rör inte mig i ryggen, skulle aldrig få dåligt samvete för att jag inte varit med och "sponsrat" igenom att betala överpriser. Mvh |
|
| Kan du tänka dig högerstyrt så kan man göra riktiga kap i storbritannien. 3-serien är en av de vanligaste tjänstebilarna och begagnat kan vara hälften så dyrt som i Sverige. Blligare än i Tyskland. | |
|
Behöver inte tänka högerstyrt. Har två VAGar hemma o köper alla delar från England, det är t.o.m. samma märke som på Mekonomen, enda skillnaden är närmare halva priset o ca 10 dagars leverans. Behöver jag inte dela akut så är det utlandet som gäller! BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Hellre delar av hög kvalitet från ebay.de eller co.uk än budgetdelar av tveksam kvalitet från svensk aktör. Mekonomen sätter jag inte gärna min fot på ö.h.t. när de såpass ofta ligger dyrare i pris än BMW själva på förvånansvärt många saker. |
|
|
Mekonomen är uteslutet sålänge man inte är i akut behov av någon del. Är väl lite det man betalar för antar jag. Förstår inte riktigt hur alla reservdel och styling firmor som finns här hemma kan överleva. |
|
| Mekonomen är imponerande, de är konsekvent svindyra men pratar man mad gemene man tror han att de utan jämförelse är halva priset mot allt annat. | |
|
Svaret på frågan hur styling-firmor överlever är väl helt enkelt att andra än de mycket välrenommerade inte överlever speciellt länge! Självklart ska en effektiv konsument på en effektiv marknad göra det val han anser är bäst för honom själv och inget annat! Andra resonemang av typen "tänk om alla skulle göra som du då skulle marknaden i Sverige dö ut" är lika korkat som att för 25.000 år sedan säga att "Nej, inte ska vi effektivisera jordbrukstekniken, för då kommer vi snart producera mer mat än vi kan äta upp och då kommer vissa slås ut". Suck... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.