AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.700

Värdering, inlösen, Bmw 318 d -04.

Undrar om någon har kolla på vad värdet är av en Bmw 318 d Touring -04? Då den nu ska bli inlöst av TFF efter en smittningsolycka. Eftersom det inte finns några 318d på blocket, utan enbart 320d så är värderingen inte alldeles enkel. Är det så stor skillnad i pris?

Bilen har gått 27 500 mil, import, har dragkrok, sportstolar, färddator, farthållare, sportchassi, nya vinterdäck, full historik och besiktigad i 16 månader.

Vi har fått ett bud på 40k, men det låter otroligt låg. Det finns i nuläget ingen Bmw från -04, oavsett bensin eller disel som kostar 40k. Tänkte först "kolla" runt lite innan vi ropar in en oberoende värderingsman.

Så, någon som har kolla vad värdet är?
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
Svårt att säga iom avsaknaden av 318 dieslar på marknaden men du får väl jämföra så gott de går med 318 bensin,320 diesel och så ta hänsyn till miltalet mm.
Ev utrustning kan jag säga att de värderar dom väldigt lågt på en begagnad bil tråkigt men sant.
samma med hjulen de bästa du kan göra är att ta ett par gamla hjul och skifta sen säljer du dom nya och får igen lite där.

Skadereglerarna på bolagen är bara ute efter att "spara" så mycket pengar dom kan åt sin arbetsgivare utan att efterlämna en alltför missnöjd kund.

kollar man 318i så får du en för 40k efter prut utan större bekymmer men med mindre miltal som väger upp endel även fast de inte är en diesel i dagens dieselhysteri som råder.

320d är ju lite dyrare men söker man 03-05 så ser man att för 45k så har ngn utav säljarna på blocket garanterat gått med på en affär är ju trots allt köparens marknad på gamla dieslar utan dpf mm som lättar på ägande kostnaderna även om verkstadsräkningarna ofta blir mindre roliga.

Förut vet jag att man alltid fick möjligheten att åberopa en värdering från utomstående värderingsman utan att budet kan bli mindre än det du fått från bolaget,men blir värderingen lägre än den ursprungliga får du betala den 2a värderingen kan vara något att kolla upp med ifall den inte blir högre värderad så du åker på den värderingskostnaden som en bonus :(.

Lycka till och det här är som sagt bara min personliga åsikt inget konstaterande eller negativt mot någon mvh.
tu
243
turbofritte
523 -00 M-Sport
735 -88
Tyckte 40k lät som ett rätt ok bud , finns inget värde kvar i gamla bmw:s .
Kolla på bilpriser.se vad dom värderar din bil till , tror du blir deprimerad .

Sen att folk på blocket begär 60-70k för en 9år gammal 320d med närmare 30k mil på mätaren innebär ju inte att dom får dom pengarna .
40' ÄR ett bra bud på din bil.
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Tycker det var ett ok bud, möjligen kan du förhandla till dig lite till om du är motsträvig
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
40.000 låter rimligt.

"Det finns i nuläget ingen Bmw från -04, oavsett bensin eller disel som kostar 40k".

Ehh. jo:

Länk

Länk

Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Jag tycker tom att det är ett bra bud som du ska vara helt nöjd med!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad tycker du hade varit ett bra bud som du direkt accepterat?

Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Min bror fick efter MYCKET lång annonsering 50k för sin svensksålda 320i -04 som hade gått 17.000 mil. 40k för en importerad 27 tusen milare är inte dåligt.

-------
//Lövet
Hej,
Tack för alla svar, det låter som att vi fått ett bra bud. Jag ser det som ganska svårt att pruta ner BMW dieslar med samma utrustning, från 60k ner till 45-40k...

WWG: Det priser jag pratar om är givetvis från bilhandlare, vilket försäkringsbolag brukar kolla på...

Grelle: Jag skulle vara supernöjd om vi fick runt 45-50k, efter alla svar i den här tråden, så det räcker till att köpa en 318 eller en 320d från en handlare.

La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Du ska nog vara nöjd med 40000:- Bilpriser.se värderar den till 24700:- vid köp hos handlare. Bistert men sant.
Vi fick våra 45k som vi ville ha!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Härligt.

Du överdrev lite i första inlägget alltså, om 45kkr är okej kan ju inte precis 40kkr varit [otroligt] lågt.

Om någon har någon som har en Bmw 318 som är nyare än -02 tillsalu, hör av er!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.