|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag har nyligen bytt toppackningen på min e34a, och när jag körde hem den samma kväll från garaget så var det inga problem, utan det kom någon dag senare när det var dags att åka ut och prova lite. Tomgången går upp till ca. 2500 varv och när jag lägger i driven så kommer jag 10-20 meter innan den självdör och jag måste starta med startkablar. Jag har mätt batterispänningen som ligger vid 11.7-12V avstängd och den kom upp i 13-14V (minns inte riktigt för stunden) med motorn igång så generatorn verkar ladda i alla fall, men när jag vrider runt nyckeln så drar den runt motorn något/några varv tills startmotorn bara klickar. Jag har felsökt med startgas utan att hitta något läckage på insugssidan. Motorn går rätt så bra utan LMM inkopplad men gasresponsen är där efter också. Bilen går även upp i temp så det sjunger om det, det tror jag dock bara är att den ska luftas (finns det någon bra guide för hur man luftar av den, eller är det bara att skruva på ventilen på kylaren?). Jag är tacksam för alla tips jag kan få, då jag ska till garaget och kolla på den senare idag. Mvh. Robin | |
| Hej, gjort några framsteg? m20 motorn kan vara ganska jobbig att få i ordentligt med vatten. Mitt tips där är att "stå i lite uppförsbacke" fyll på-pumpa på alla kylslangar ända tills du inte får i mer vatten-starta motorn och låt gå tills det inte sjunker undan mer (fortfarande i uppåtlut och med kyllocket öppet.) Sedan borde du fått i allt vatten. Kom ihåg att ha full värme på i bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.