AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
955

525i E34 startade men dog - ispropp eller trasig bensinpump?

fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Har problem: Startade bilen igår morse, startade bra som vanligt (hade möjligen något svajig tomgång men inget allvarligt tyckte jag) När jag backat ut och skulle köra iväg så dog bilen direkt, hostade till och tvärstannade i princip, fick igång den igen men den gick inte att få upp i varv utan bara dog igen. Tuggade på startmotorn tills jag fick slut ström, hostade väl igång lite då och då men gick aldrig att få att gå jämnt.

Jag misstänker antingen ispropp eller trasig bensinpump, vore mkt tacksamför hjälp i hur jag utesluter det ena eller det andra! Om det är is, hur löser jag det? K-sprit i tanken? Kan man kolla om bensinpumpen är trasig den som sitter i tanken tänker jag på.

Bilen är en 525i -96 (E34), har aldrig haft liknande problem förut.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Lite mer info som kanske kan vara bra: Bilen hade stått i motorvärmaren hela natten, jag kör tyvärr alltid med lite bensin i tanken, har haft lite startproblem pga dåligt batteri senaste tiden, tyckte mig höra ett surrande (missljud) bakifrån bilen i somras, misstänkte redan då bensinpumpen..har dock inte haft några tecekn på att den är dålig. (Men det är kanske så det är med bensinpumpar, antingen funkar dom eller inte alls?)
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Har precis konstaterat att det är pumpen, startade bilen precis och hör då attdet låter som ett tröskverk från området kring tanken, blir att jaga ny pump alltså!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.