|
|
|
|---|---|
|
Skall åka ner och hämta en BMW 530D 2010 Det jag undrar över,så blir jag erbjuden extra garantiförsäkring av säljaren fanns visst 1år 2år osv priserna pendlade mellan 350 euro till 750 Euro fanns en som även låg på 1300 euro Någon som vet om man teckanr dessa om dom gäller i Sverige då bilen köps i Tyskland Och vad täcker dom för skador. MVH:Stefan | |
|
Jag antar att du erbjudits att köpa en förlängd Europlusgaranti av en BMW åf. Jag köpte till garanti för 24 mån till min X5 i höstas. Den gäller i Sverige. /Anders |
|
|
Nej, bilen finns hos en icke auktoriserad bmw handlare Han erbjuder någon annan form av försäkring,garanti Undrar om det är värt att täckna eller finns det något motsvarande Här, |
|
|
Den typen av garantiförsäkring antar jag att du behöver teckna när du köper bilen och det går inte att teckna något i efterhand varken i Tyskland eller här hemma. När jag 2007 köpte min M5 i Tyskland så var det av en auktoriserad MB-handlare och då fick jag en garantiförsäkring som hette CarGarantie Länk villken är mycket lik BMW's EuroPlus i sina villkor. Om det är något liknande som din handlare erbjuder så kan det ju vara värt den extra tryggheten. Priserna du nämner är nog normala. För ovan nämnda CarGarantie och min 550's EuroPlus så har dessa ingått i bilens pris så jag vet inte vad de hade kostat men när jag 2006 köpte en 320dAT -03 så var EuroPlusen specat på kvittot trots att det ingick in priset och det var då 340€ för 1 år. Din bil är ju nyare och dyrare samt att det gått 7 år så uppåt en 500€ för 1 år borde inte vara orimligt om det är en garantiförsäkring som är jämförbar med EuroPlus. Ta reda på vad den heter och sök på nätet efter positiv/negativ information. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.