|
|
|
|---|---|
|
Hej. Någon som har erfarenhet av att just lacka orginalfälgar svarta? Blir det bra? Vad kan det kosta? Vilken nyans är snyggast? Tack på förhand. BMW FOR LIFE | |
|
Det du kan göra om du inte riktigt vet om du vill ha svart så kan du alltid plastic dipa, det är populärt nu. Länk Går ju att ta bort om du ångrar dig. |
|
|
Annars är det Pulverlack som gäller, kostar typ 500-700kr/fälg och tror inte det finns några nyanser att välja på då men du kan välja matt eller blank klarlack, jag hade då lätt valt matt. Men plastidip är ju både billigt och enkelt, du behöver ju inte ens ta av däcken.. |
|
|
Plastic dip verkar ju för bra för att vara sant :) Någon som gjort det, och hur länge håller det ? Tål det stenskott på fälgarna ? BMW FOR LIFE |
|
|
Många säger att det är grymt, verkar funka riktigt bra. Om jag var dig hade jag testat, då ser du ju om du gillar stilen och slipper lacka tillbaka om du ångrar dig. Om det kommer stenskott så kan man laga det har jag för mig genom att lacka på lite till, har för mig att jag läst det, finns säker masa info på google. |
|
|
Jag har plasti dip på min ATV och den går hyfsat hårt i skogen. Nu är det ju inte fälgarna som är lackerade utan tank och kåpor. Har även kromlisterna runt dörrar på min BMW lackade och det sitter bra där med. Lägger man bara på ordentligt så håller det. En sprayburk kostar ca 230:- |
|
|
Inot har du några bilder på hur listerna ser ut? Hur många lager la du? When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Jag har plasti dip på BBS fälgar har bara tagit ekrarna (Y rondell) och det sitter ännu (1år) Riktigt nice! | |
| 500-700 kr per fälg låter väldigt billigt. Jag tog in offerter till mina 19" (Q7) förra året, och den billigaste (av 4) var på 5200 kr! | |
|
Har plstidippat mina 20" vinterfälgar, använde 1 burk per fälg för att få ordentliga lager. Har suttit hur bra som helst under vintern och genom tvättar. Man kan ju även komplettera med transparent plastidip om man vill ha extra skydd samt en blank finish. Länk Länk |
|
|
Vart köper ni era flaskor? BMW FOR LIFE |
|
|
Här köpte jag senast Länk |
|
|
Finns även på mekonomen för runt 200:- |
|
|
När jag köpte bilen planerade jag att nu under vintern sälja mina 18" 193M originalfälgar i förmån för nya svarta sommarfälgar. Men eftersom originalfälgarna är populära vid försäljning av bilen tänker jag nu göra ett försök att plastidippa fälgarna svarta istället, reversibelt och en låg kostnad är tilltalande. Jag ska även köpa nya däck och givetvis ska då fälgarna monteras och sedan däcken balanseras innan montering. Frågan är hur man får bästa resultat med processen, när ska de sprayas med Plasti Dip? Kommer montering av hjulen när man skruvar dit bultarna att skava upp färgen? Vad sägs om glansspray ovanpå den svarta färgen? Se länken: Länk Tänker spraya hela fälgen ut- och invändigt, inte bara ekrarna. Tack på förhand för all värdefull input i ämnet. När projektet är färdigt lägger jag upp bilder på resultatet, även om det dröjer till mitten av mars :) |
|
| Jag rengjorde mina ordentligt med Brake Cleaner först. Hade ju däcken på så maskerade runt, har sett folk som använt kortlekar och stoppat mellan däck och fälg också. Glanssprayen skyddar lite men framförallt är det ju för att få en glossy look. Gällande bulthålen så är det rekommenderat att du tar nåt litet vasst och skrapar bort därnere innan montering, annars kan det tvinnas loss när du drar åt bultarna. | |
| C.Ek, tack för din kommentar. Hittade en ny fälgmodell för 2013 och slog till, beställt från UK idag, så får se om det blir försäljning av 193m's eller att spara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.