|
|
|
|---|---|
|
har ett irriterande gnissel frå¨n mina bromsar, hörs när man kör sakta, o lägger man foten försiktigt mot pedalen slutar det... va fan ska man göra, vill ju inte åka omkring i en bil som låter gammal volvo... =( bilen är en 530d -99a, o bromsarna är fräsha i övrigt... hört något om skrikplattor?!? hur funkar dessa? /danne GLAD! | |
|
Är det originalbelägg? Vissa piratbelägg låter hemskt. Skrikdämpningsplattor är tunna (typ 1mm) "gummiplattor" som man monterar bakom beläggen (mellan kolv och belägg). Om jag inte missminner mig brukar det sitta standardmonterat motsvaranade plattor på originalbeläggen. Mvh |
|
|
Skrikplattor sitter det orginal på beläggen ! Är det länge sedan dom byttes eller smörjdes upp ? Troligast är att ena belägget kärvar, men plocka av allt och rengör och smörj så borde det bli bra ! Länk |
|
| Riv isär oken och gör rent mellan oket och belägget. Därefter smörjer Du in anliggningsytan mot oket med kopparpasta. (Ej att förväxla med anliggningsytan mot bromsskivan vilket kan få förödande konsekvenser :-)) mycket riktigt är de flesta bilar utrustade från fabrik med skrikdämpningsplattor. | |
|
ok, blir till att offra en lördag till o riva bromsarna då. tur det e en ganska ny bil så inte det sitter som fan (hoppas jag) vet inte om det är original, men all service e gjord på BMW sen ny, o ser inga uppgifter i boken att dom någonsin e bytta... /danne GLAD! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.