|
|
|
|---|---|
|
Sitter och funderar på om jag ska köpa nya orginal skivor till min m3 e46:a eller om det finns bättre saker för runt samma pengar. Bilen kommer mestadels gå på gatan och jag tror också att org bromsarna är tillräckligt bra för min körning men när det endå ska bytas så kanske det finns bättre saker för samma pengar. Så frågan är om dessa skivor kan vara nått istället för org: Länk Tacksam för svar om nån kan ge mig lite mer tips och ideer. Har förövrigt stålomspunna slangar , ny vätska och ska inhandla carbotech inom det närmsta tiden. | |
| Ser riktigt nice ut i alla fall! | |
| Öh...De där skivorna är knappast bättre än original. Originalskivorna har även de flytande nav av "alu" | |
|
ESC brukar hålla sig med bra produkter. Original skivor är bra men är "halvflytande" Fördelen med dom du länkar till är att risken att dom ska slå sig är mindre, samt att nav och skiva brukar säljas var för sig. Dvs du spar lite nästa gång skivorna är slut... Ett tips är att prata med Per på Pean Sweden han kan det där med bromsar. |
|
|
Rka: Det är väl snarare dessa ECS skivor som är "halvflytande". På original sitter navet "stiftat" med ett antal stift. Hade ECS skivorna varit flytande så hade infästningen mot navet förmodligen sett ut typ så här Länk Visst kan man byta skivor i behålla navet, vilket är en fördel. MEN det gäller ju att centrera navet i den nya skivan oxå, får inte slå mer än 1/10 mm, inte helt lätt. Man lär behöva en indikator klocka för att mäta slaget gissar jag... Jag har flytande 355mm skivor runt om på ena bilen, 32mm tjocka. Är nöjd med dom, de biter helt OK, speciellt när de fått upp värmen:). Mitt råd är att köpa original (eller OEM identiska skivor) ATE lär vara OEM tillverkaren, o de säljer även skivor i eget namn, men då utan "M" relief mm på själva navet. Finns att köpa på Länk ca 1500kr/st! |
|
|
Dawwe: Miss av mig, det står tom semi-floating i texten till ECS skivor. Skillnaden är dom inte kan röra sig lika mycket som flytande, men är fortfarande skruvade. Visste inte att OEM skivor som är sitter fast i navet kallas för flytande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.