|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet hur man kopplar så att man kan ha på stereon utan att ha tändingen påslagen. Vet att jag läst om det nägostans på sidan men kan inte hitta det igen. tack på förhand. | |
|
Det är inte så svårt, bakom stereon finns massa kablar en som är +12 hela tiden in i stereon och en som är +12 endast när tändningen är påslagen, bara att klippa och "klistra" så att båda dom kablarna från stereon går till +12 kabeln från bilen. Har du köpt en ny stereo har du förmodligen införskaffat en iso-adapter och på min finns det markerat vilka kablar som är vilka, power och ignition tror jag det står på dom. mvh Micke |
|
|
Är det inget radioläge på nyckeln, ett snäpp innan tändningen slås på? Eller du menar att köra helt utan nyckeln i bilen, isf gäller omkopplingen enl. ovan. FP |
|
|
Precis enligt ovan.. Färgerna som ska sättas ihop är gul och röd!! sen är det bara att tuta och köra! ---------------------------- King of the road |
|
///M5T |
Om Du har original stereon kvar så går den väl att starta även utan tändningen på? Min stereo stängs av om jag vrider av tändningen helt, men går att slå på igen om man vill fortsätta lyssna. Visserligen slår den av automatiskt efter ett tag igen (15 - 30 minuter?) om man inte slår på tändningen igen. |
|
Du menar radioläget på nyckeln? Inte tändningen, det är en jäkla skillnad på strömförbrukning osv. Nackdelen med att koppla direkt enligt ovan är risken att glömma slå av stereon, lite dumt när man skall starta nån dag senare. FP |
|
| kopplade ihop röd o gul och nu verkar det funka som det ska. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.