|
|
|
|---|---|
|
De bilar jag tittat på fysiskt har alla haft förvaringspaketet och inbyggda mugghållare i instrumentpanelen. Som jag har förstått det är det ingen lite operation att eftermontera dessa. Vad finns det för alternativ på en bil som inte har förvaringspaketet? Finns det någon annanstans att sätta en kaffekopp då? Läste någonstans att det skulle finnas under armstödet, men på de bilar jag tittat på tror jag att det bara var en fyrkantigt hålrum där aux-ingång osv fanns. Ser det annorlunda ut på en bil utan förvaringspaket? Finns det några bmw/tredjepartslösningar man kan köpa för att få mugghållare i en bil utan förvaringspaket (som inte inbegriper att byta ut instrumentpanelen)? | |
| Då jag varit på semester och inte hittat någon bil i närheten med ovanstående så bumpar jag frågan igen. | |
|
Vad skall du ha för bil? Det finns att eftermontera en mugghållare i listen bredvid sterieon om jag inte minns fel. Sen har du en under armstödet som du själv säger. mvh Niklas |
|
|
Någon som har bild på hur efter monterad Mugghållare ser ut. Köplänk å pris. Upptäckte när bilen var köpt att det saknades en del mindre utr. (men oerhört nöjd med full msport) |
|
|
Finns tyvärr inga mugghållare som går att eftermontera på bmw utan att byta instrumentpanel. Detta fick jag till svar när jag undersökte saken. Mycke riktigt så ser instrumentpanelen annorlunda ut på bilar med mugghållare infällda i panelen. Fästen till hallarna och en försörjning sitter i panelen där mugghållare monterats. Sökte information...och hittade ingen som eftermontera original mugghållare. Avrådes att försöka från alla håll. Beställde 2 ber hållare på skroten och bestämde täcklisten på BMW. Där efter satte jag kniven i instrumentbrädan. Efter mycke klurande och fix så har jag nu 2 original mugghållare som är eftermontera i min 330XD -06 |
|
|
Matte.k Du har möjligen Inga bilder på hur du byggde om detta? |
|
| Egentligen är det en smula tragikomiskt att en bil för +250 000kr inte begåvats med mugghållare som standard. Än värre att det skall till en helt annan instrumentbräda för att få dit två halvsopigt placerade mugghållare. | |
|
Feltema har nån som man sätter i gallret vet ej hur den är. Länk |
|
|
Är man rädd om sin bil så förtär man inga drycker i den. De bilar jag haft mugghållare i har jag fått riva ner halva inredningen för att sanera intorkade kafferester och de bilar utan hållare har haft noll med spill. Men sen kommer vi till faktum att vi är ju bara människor och en fet kopp kaffe när man är ute och rullar är både gott och tidsbesparande så hur man kan välja att inte kryssa i mugghållaren när man köper en ny bil har jag grymt svårt att förstå om man nu dricker kaffe då förstås... Hmm, de finns ju dom som inte dricker kaffe också ju :D _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.