|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man montera för eftermarknadslarm i en 330i touring -02 som har fjärrlås men INTE originallarm? Cargard har brossan i sin 120d och det är integrerat i bilen så han använder bara BMW-nyckeln. ///Micke | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Carguard eller Defa kan du göra detta på E46 också. De är ju ledande i branchen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej, då börjar jakten på både larm och någon som kan installera det i bilen. :-) ///Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ska väl säga Grattis till en attans snygg vagn :) Lite avundsjuk :) Man använder fjärrlåssignalen från generalmodulen för att aktivera larmet med bilen nyckel.. Jag undvek detta för att kunna larma bilen i garaget utan att låsa den om jag så ville och har separat larmdosa istället.. Men det är ju min idé. Nått som man ska ta i att beakta är om man ska koppla dit larmets startspärr också, det kan betyde dubbeltrubbel om nått strular då man får ett icke diagnosbar startspärr och det räcker gott med original. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack tack! Bilder och info är på väg... Låter som att man ska ta en fikakorg och åka norr ut. ;-) ///Micke |
|
|
Har blivit tipsad om att Defa dvs90 är bra skit. Någon med erfarenhet? ///Micke |
|
|
Snackade med BMW i GBG igår,och dom har en kille dom anlitar för eftermontering av larm och då är det DEFA DVS90 tror jag det hette Och blev informerad ang orginal larm,så jag gråter inte längre då bilen jag skall hämta hem inte har orginal larm lär visst vara rena skiten Men hur som helst vart lite skeptisk till en början då jag trodde jag skulle behöva en orginal och en larm nyckel Men larmet går på orginal nyckel Kommer även satsa på gsm modulen eller kort och kort jag köper allt tillbehör till larmet Någon som har en aning ang språk i menyerna samt navigationen hur man ändrar språk?? Stefan |
|
|
Är inte riktigt med i svängarna. Du menar att DVS90 är bra eller? Vad kostar det att få monterat på BMW? Jag har fått pris på totalt 3500 monterat och klart av en kille här i Blekinge. ///Micke |
|
|
Sorry korrekt,jag har fått komplett med grundsats samma pris 3500 men sedan tillkommer GSM dosan 2300 samt nivåsensor runt 500 Så det är ingen ide att snåla köper du en bil för 250-300k så bara att fläska på |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.