AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.609

Problem med automatisk ljusnivåreglering E91 LCI

Hej, har problem med automatisk ljusnivåreglering xenon E91 LCI. Det har frysit några gånger i vinter när det är kallt. Har även funkat emellanåt. Har provat göra diagnos när den ej har funkat, och då säger det att det är kortslutning i bakre givare. Någon som har varit med om samma problem? Bara att byta givare, eller någon annan som har någon annan ide?

Tack på förhand.

CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Kablaget brukar ligga och skava emot karossen i hjulhuset vb. Plocka av hjulet och ned med innerskärmen och syna kablaget NOGA tror du kommer hitta felet då. Mvh
Ok, tack för tipset. Får kolla det när jag har tillgång till garage. Du menar att kablaget till givaren borde vara sönderskaft? Känns som felet endast uppstår när det är riktigt kallt (15-20 minus). Precis som givaren fryser. Antingen stanner halvljuset ner i backen, eller rör det sig upp och ner under färd.

se
123
selaja
325IM e36 1993 Individual
325 e91 2006
hej

hittade du någon lösning? min har också väldigt konstig nu här uppe i dom nordligare bredgraderna
se
123
selaja
325IM e36 1993 Individual
325 e91 2006
Glömde skriva felet. när bilen har och stått så tänds helljuset när bilen startar. den går inte att stänga av förän 10-25 min beroende på kyla. kan se frost inne i lyktan vid xenon ljuset.
Az
5
Azrim
BMW 320d Efficient Dynamics (2010)
Jag var precis på besiktningen med min Bmw E90 2010 och fick ett fel angående ljusnivåregleringen (bländar andra trafikanter ibland och går upp och ner då och då vid körning). Ringde bmw och frågade ocn enligt dom så är det antagligen kablage som tidigare skribent skrivit eller så är det nivå sensor bak. Den går på 890.- enligt bmw. Blir att lämna in nästa vecka :(
På min bil hade bakre givare frysit sönder. Samma symptom som du Azrim.

Selja, du verkar ha nåt annat fel.

ch
4
chan
325-ia 06
Har haft samma problem och har bytt den bakre nivåsensorn men problemet kvarstår.
Min fråga är om man behöver "nollställa" systemet eller liknande så att bilen "förstår" att man bytt en givare? och hur gör man det isåfall?
bm
85
bmw-E39
Bmw 523i -M-paket
chan, du kanske har fel på den främre givaren istället? har du gjort en felsökning?
ch
4
chan
325-ia 06
Det var inte givarna det var fel på utan kabeln till den bakre givaren hade nöts av där den går förbi innerskärmen och ut till givaren, så det var bara att löda ihop den så fungerade allt som det skulle igen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.