AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.153

Airbag lampan lyser, snart besikting

Po
137
Poudi
520i Touring -02
Hej!
airbag lampan lyser på min E39:a med sportstolar (skinn). Finns det någon sätt man kan släcka lampan med nu när det börjar dra ihop sig för besiktning? Misstänker att det är sittplats sensorn i passagerarstolen det är fel på eftersom den släcktes ibland när någon satt sig i stolen.
Jo
163
Jonathan A
335d -08
320 -76
Har felkoden väl kommit pgr. av sensormattan så kommer den inte att släckas av att någon sätter sig i stolen, den måste släckas via diagnosverktyget. Skulle matta vara sönder så kollar du felkoder och sedan kan du köpa (eller göra) ett motstånd och koppla in under stolen för att sedan kunna släcka felkoden utan att den kommer tillbaka igen.
Motståndet kan du köpa på ebay för en mindre summa.

MVH Jonathan
Po
137
Poudi
520i Touring -02
Kan du länka till ett sådant motstånd? Är helt bedrövlig på bil-el måste jag erkänna
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hasso har gjort ett mekartips under "Gör-det-själv" rörande hur du gör en "simulator" till sensormattan.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Po
137
Poudi
520i Touring -02
Jag har läst det men fattar ingenting....
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Haha, får hålla med att Poudi. Den är ganska svår att förstå om man inte är så haj på bil-el :P
Po
137
Poudi
520i Touring -02
haha just därför vore det snällt om någon kunde länka till ett sådant där motstånd
bm
78
bmwflink
Bmw 525i touring-03
Jag hade samma problem och jag åkte till schmiedmann dom fixade det på 10minuter 400kr,tittade under sätet där sitter ett motstånd:) så dom kanske har kolla me dom
bmwflink
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Samma här, bmwflink!

Skulle byta handbromsen på Schmiedmann, och så lyste airbaglampan utan att jag nämnde det. Sen hade dom fixat det för 250 spänn :) Frågade aldrig vad dem gjorde, men förmodligen satte dom väl ett motstånd...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.