|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 530d 00 som inte går riktigt 100, det känns och låter som att laddtrycket svajar. Ingen rök eller något annat konstigt. (jag har kollat vacumslangar, vntspjället kärvar inte, luft/intercooler och bytt kamlägesgivare då den var trasig) Jag provade att göra rent HFM och fick efter det felkod på att den var trasig, köpte då en ny BOSCH Air Flow Meter MAF 0928400527. Jag har köpt ett stycke BMW Diagnostic USB Cable Code Reader Interface + Full Adapter Set INPA SSS DIS och det fungerar. När jag i Dis kör test på HFM så visar den fel värden (den mäter för lite (8% på tomgång och 33% vid 3500varv). Jag måste koda in den nya HFM förstås? Är det någon här som gjort det och kan förklara lite hur man gör detta, jag har läst instruktionerna och provat en gång men det blev inte rätt. Bland annat undrar jag hur man får fram rätt nummer på DDE, när jag kollar i DIS finns det tre olika nummer. Bör man uppdatera DDE också? Tack på förhand! | |
|
Vet inte hur du ska göra med kodningen men antar att de löst sig (gammal tråd). Dock är ja nyfiken på vars du hittade testet på HFM'n (LMM)? DIS?INPA? isf vars? |
|
|
Det går att köra ett "airmass system test" i DIS, , där kan man testa lmm. Jag har både testa och programerat in hfl i min med detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.