|
|
|
|---|---|
|
Länk Antispinn, abs lampan tänds ibland. annars inga kända fel påstår han. Utrustning, färg, pris m.m passar mig men som sagt drygt att köpa en trasig bil. Ska jag skita i den och kolla vidare eller vad tror ni som läser detta? | |
|
Länk Mvh Janne. |
|
|
Ok, tack. Har jag tur: abs givare 1000kr Har jag inte tur: Abs box 6000kr Det är ju f-n när det väl dyker upp en som har rätt utr. enligt mig. |
|
|
Spontant tycker jag inte att den är särskilt billig och mycket av det han listar som "utrustning" är ju standard och en hel del ingår minst i något av de paket som i praktiken är minsta utrustningsnivå t ex: ABS bromsar ACC/Klimatanläggning Airbag förare & passagerare Sidoairbag Antisladdsystem Antispinn Elhissar fram och bak Elspeglar Farthållare Fjärrstyrt c-lås Färddator Komplett ifylld servicebok Larm Multifunktionsratt Rails Regnsensor Servostyrning Yttertemperaturmätare Xenonljus med Angel Eyes, BMW Business CD-Soundsystem 16" BMW-orginalfälg Svensksåld Sedan blir det lite "kaka på kaka" när han listar upp saker som ingår i M-paketet som "lösa delar", t ex. M-ratten, M-aerodynamiken, det svarta innertaket, sportfjädringen. Om du "måste" köpa den, räkna med "worst case scenario" och pruta ner bilen motsvarande kostnad som det medför. Att köpa en bil med uppenbara fel är alltid en stor chansning - tänk såhär: Köparen har säkert kollat upp vad det är för fel och om det varit ett billigt sådant hade han åtgärdat det eftersom det gör att bilen blir mycket mer lättsåld och ökar (eller åtminstone inte minskar) i värde mer än vad reparationen kostar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja...sedan så brukar nog kostnaden nuförtiden vara kring 10000kr för ABS styrenheten(Ny). Bara så att du får "någorlunda" rätt pris på det i nuläget. Mvh Janne. |
|
|
Ähh...kostnaden får du ringa runt och kontrollera(eller sök inlägg för tidigare disk. i ämnet), kanske var i överkant 10000kr, men checka upp själv så att du får rätt pris just nu för enheten.. Mvh Janne. |
|
| Det är väl en här på autopower som äger den bilen, ska finnas en tråd om den där han skrivit om problemen. | |
|
Ofan! Vad söker jag på för att få fram den tråden då. Tacksam |
|
|
Har letat som en tok efter inlägg om bilen. Finner inget. Vore bra om du svarar Alpinabiturbo jag är väldigt nyfiken! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.