AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.585

Sprakande/ spräckta högtalare hk system

Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Gaaa har i några trådar höjt lovord över BMW och deras harman kardon system. Tycker det är bra ljud för pengarna mm. Men idag så börjar det spöka i nya bilen 120d som rullat 400 mil. Började i vänster högtalare å smittade vidare till höger högtalare ( i dörrarna fram) sprakar å låter som högtalarna är spräckta. Stänger av bilen för att hämta sonen, när jag startar igen så är allt normalt en stund. Sen börjar det igen. Tänker: det är nog överföringen med blåtanden som stökar så byter till radio, problemet kvarstår, mitt i allt så ringer frugan. Hör knappt något hon säger. Att tyskarna kan bygga bil med körglädje säger jag inget om, men fan en bil för fyrahundra skall fan inte strula, inte min bil iallafall.. Nu är det nybilsgaranti på den men orka hålla på... Någon som vet svaret på problemet. Antar att det är någonstans mellan kontaktstycken till mjukvaru fel..

//Kalle
Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Okay problemet löst. Trasig förstärkare bytt idag av bmw i Solna, mycket proffsiga i bemötandet må säga..!!

//Kalle
Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Nä ändring.. Problemet kom tillbax och nu i veckan hittade dom att det beror på högtalarna fram ( mellanregister) och nu är dom bytta.. Återstår och se om problemet återkommer!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.