AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
871

Kan ej spara minnet i förarstolen - LED Lampan lyser ej.

Som rubriken lyder, är det nån säkring som gått?
Det fungerar på passagerastolen, där lyser M'et som det ska.
Har sök lite på forumet med hittar inget dom löser problemt.

Mvh
Ska även tillägga att..

Frugan hade min nyckel så jag fick ta extranyckeln som inte fungerar och låsa upp med, fick då använda nyckeln som sitter i dosan. Larmet tjöt men försvann när jag startade bilen. Tryckte sedan på ettan som är min inställning (frugan har 2an) då gick stolen ner till maxläge. Ställde in stolen efter mig, och då upptäckte jag att det inte gick att spara inställningen.

Kan detta ha med att jag använde extranyckeln som inte fungerar eller är det något annat fel måntro? Passagerarsidan fungerar att spara inställningarna.

Kanske lika bra och åka till BMW om ingen har någon idé..
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Inte det klassiska problemet med kabelbrott i bakluckan som spökar? Elektroniken brukar ju balla ur då.
Karl-Hilding
Med "rätt" nyckel så ställer vår förarstol komfort in sig för resp förare.
Du menar att du inte kan spara nya inställningar med extranyckeln?
Är nyckeln laddad och ingen symbol med batteri low som visas?
Natas: Kablarna är redan bytta på min sedan tidigare, kan ju va, men eftersom det fungerar på passagerarstolen så misstänker jag något annat.

Karl-Hilding: Kan inte spara någon inställning alls med båda nycklarna, på förarstolen. Jag får heller inget larm om att någon nyckel har lågt batteri. Dock fungerar inte extranyckeln, varken att låsa upp eller låsa.

Trycker jag på ettan eller tvåan åker stolen bara ner till max.

Fick tips om att dra ur sladden som sitter under stolen. Väntar dock med det efter jag besökt min BMW verkstad senare idag. Återkommer..

Problemet löst!

Nytt batteri i den nyckel som inte fungerade löste problemet.
Antagligen slog den ut något när jag öppnade bilen utan att larma av. Plus att nyckeln va stendöd. Skönt att det inte va något annat "dyrt"

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.