|
|
|
|---|---|
|
hej. hur kommer jag åt glödstyrenheten ? tänkte byta denna.. bilen är en 525D-08 lci. | |
|
Länk sidan på blocket, heter x2402 på länkad bild |
|
|
tackar! offtopic: hur gjorde du för att söka på den sidan? jag hajjar inte riktigt. tänkte leta efter termostatet (inte AGR -temostatet, utan den andra). ? |
|
| sorry men det vet jag knappt själv, hittade länken på ett annat forum. den är rätt svår att behärska den där sidan... | |
| Den där bilden var lite svårtolkad. Glödstyrenheten sitter framför/ovanför startmotorn och du kommer åt den underifrån. | |
| @Backard: orkar du förklara lite utförligare? | |
| Du får lyfta upp bilen och demontera skyddsplåten under motorn. Då kommer du åt glödstyrenheten , sitter med två bultar. Om du köper den nya innan du börjar så vet du hur den ser ut och då hittar du den direkt. Tar inte mer än en 1/2 timme att byta. | |
|
Aha, ja har inte tillgång till lyft .. Och jag har ett dokument som visar hur man gör om man byter den uppifrån. :) tack Backard |
|
|
Denna kille gjorde det uppifrån-> Länk |
|
| Byter man uppifrån måste insuget demonteras och det är ändå trångt och bökigt. Det är betydligt snabbare att byta underifrån. Finns det ingen GDS med lyft där du kan hyra en timme? | |
|
Ja försökte idag, ok-gds hallen, lyfte bilen... Och hittade ingen väg in.... Måste göra d uppifrån imorn ser det ut som.. |
|
| Bytte glödstyrenheten igår och idag på morgonen när ja startade så var allt tiptop. Även kylvätsketempen är bra nu | |
| Vad hade du för fel och symptom innan? | |
| Härligt! Vilken väg tog du, uppifrån eller underifrån? | |
|
Symptom: svårstartad vid 3grader eller lägre. Bilen bluddrar i 10 SEK för att sen fungera bra. Kylvätsketempen låg . Bytte dock egr termostaten och det blev lite bättre .. Men tror att den d andra termostatet som också bör bytas. Bytte glödstyrenheten uppifrån, har lite skador på händerna nu men d va värt det. |
|
| OK, tack för uppdateringen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.