|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan fixa vattenskurna flänsar till mitt turbobygge?? Till m20 motorn. hjorten | |
|
Förmodligen har jag några stycken om en eller två månader. MVH Topchop |
|
|
Du ska ha mot toppen eller? Kan skära fram en fläns med alla 6 eller 2 x 3 mot toppen i weldox upp till 15 mm tjockt. Har 3kanterna mellan grenrör o avgassytem också + lite olika turboflänsar. /Per |
|
|
Ja dom ska vara mot toppen.Det går utmärkt med 1 fläns med alla sex.Tänkte sätta på en Garret turbo så jag vill även ha fläns till.3kanterna vad är det för diameter på dom. hjorten |
|
|
Glömde tjockleken?? Är inte säker på vilken tjocklek det ska vara,vad är att rekomendera??? hjorten |
|
|
jag gjorde mina i 10 och planfräste efter svetsning. /Per |
|
|
Tjena! Hör med Jesper W. han hade en anons för typ 1 1/2 mådan sedan angående flänsar mm. jag vet att han har lådvis med flänsar i garaget till olika motorer. Han borde ha till M20 motorn men jag är inte säker. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Bonje>> Den här annonsen: Länk 900Aero stulen, kolla här för info: Länk |
|
|
tjena. min bror har avgasflänsar liggande till m20 motorn. har även in och ut-flänsar till T16-agregat. /Kilander |
|
|
Hej Kilander. Vad ska din bror ha för flänsarna? är intresserad av in och ut flänsarna oxå. hjorten |
|
| kolla me J-t avgastekink | |
| jaså | |
| Kan någon fixa flänsar till en m42 motor tro? | |
|
Jag har en del flänsar liggandes, tyvärr inget till m20 motorn, dock till ett gäng olika aggregat...... M42, går att fixa, hmm, men jag har inget att mäta mot osv........ Kan du fixa en cadfil med ritningen på?? //Jesper |
|
| Jesper_w: Jag har ingen cad-fil... och jag vet inte om jag kan fixa, har aldrig använt cad på något sätt. Jag kan inte mäta lite och skicka en scannad avgaspackning eller något? Tänkte mest för tillverkning av en cad-fil?? /johan | |
|
Om du mäter på toppen och definierar radier och liknande, scannar en packning så kanske det går att få fram en fläns från detta. //Jesper |
|
| Det låter bra. Kan jag maila dig på någon adress? | |
|
Kanske dessa kan hjälpa dig? Länk De skar ut "plåtprofiler" åt mig på jobbet för ca två år sedan och var ganska billiga. Mvh |
|
| jag har flänsar till m20 om non är intreserad. 12mm tjocka kan även skära ut topp mellanlägg i vilket mått du vill ha så slipper du att svarva kolvar ! om du inte ska ladda typ över 1,2.. bara att höra av er ni som är intreserade!! | |
|
Ingen som har turbo flänsen till bmw 745 turbo grenrör ? alltså en flänssom som passar i grenröret där turbon ska sitta ? ska bygga en adapter mellan 745 grenrör o mitt Holset aggregat maila isåfall på zacka@bredband.net Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.