|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! vill som sagt trimma upp min bmw 328 ci auto ! Vill veta vad som krävs att få 20-50 hk extra hk och inte allt för dyrt ska det vara ! | |
|
Det är bara att lägga ner.. Det blir dyrt! Billigare och enklare att köpa en 330. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Byt insuget till ett från en 325i, mappa efter det. Kan nog ge ca 25hk på topp, men du tappar nog en del effekt längre ned i registret. __________ Mvh Grelle |
|
|
Vad är det för motor vi pratar om? Det är inte nya turbomatade N20 som sitter i F30 förmodar jag då du skriver "328 ci" kanske men den motorn verkar grym och har trimpotential trots redan hög boost från fabrik. Redan trim ute: Länk 328i (M52) är en trevlig motor (minus förbrukningen) tycker jag men som tidigare talare säger så kan man inte förvänta sig så mkt effekt. Insuget från 325 är populärt men pajjar ju det 328an har, vrid. För hård körning på höga varv byt, för stadskörning men minimalt växlande byt ej. Nära vän hade en 328a med 325 insug, ferrita helt system och mappad för detta med 98 oktan, gav mest mer ljud. |
|
|
Här har ni bänk papper på m52 med m50b25 insug. Länk man ser som sagt att man tappar vrid i mellan registret, därmot får man en betydligt trevligare topp. hört att det inte ska vara så svårt att få ut ca 210-220 hk i motorn på en m52 med ett avgas, m50 insug, luftfilter och en mappning med 98oktan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.