|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar hur jag vet om min bil har larm. Jag har fjärrlås och låser med fjärrkontroll. Det sitter även en larm diod på spegeln har jag sätt. Men ingen larm aktiveras när jag låser bilen, kan det vara nån säkring som gått eller har den helt enkelt inget larm? | |
|
Om du har röd "clown-näsa" i backspegeln, har du larm. Vad menar du med att inget larm aktiveras? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vad menar du med clown näsa? Det sitter en diod där som jag vet brukar blinka för dom som har larm men denna blinkar inte på min när jag låser bilen.. Vet inte heller vilket nummer säkringen sitter på eftersom allt står på tyska haha |
|
| Är det inte bara vredet för avbländningen du har på backspegeln då? | |
| Vredet sitter väl på glaset på bakspegeln, dioden sitter bakom bakspegeln riktad utåt mot framrutan. | |
|
Lås bilen med fjärrnyckeln. Använd sedan metal- eller plastnyckeln (nycklar utan fjärrkontroll) för att låsa upp bilen. Om bilen är utrustad med larm kommer det ljuda så fort du öppnar dörren. Alternativt matar du in ditt chassinummer på denna Länk så borde du kunna se i listan om bilen är utrustad med larm (Alarmanlage). |
|
|
Clown-näsan är vredet för backspegeln och är rött och genomskinligt samt har en blinkande diod. Dioden visar att bilen är larmad. Enklaste sättet att kolla larmet är nog att veva ner en eller flera rutor och sedan larma på. Därefter slänger du in en påse med kläder eller liknande - då skall rörelsedetektorn göra att larmet ljuder. Mig veterligen sitter det alltid klisterlappar på främre dörrarnas sidorutor, där det står att bilen har larm - sitter i nederkanten långt bak. Det finns en plastlapp i säkringsboxen i handskfacket som talar om vilka säkringar som går till vad. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.