AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
926

Vad tror ni om denna E34 530iT?

Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Börjat snegla på en E34 som extrabil igen, och gärna med V8/manuell.
Så nån som har nån åsikt om denna, eller allmänna tips om modellen som kanske inte står i beg-guiden?

Länk

Mvh
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Ingen som har en åsikt?

Kan ändå passa på att fråga, har läst nåt om att 540 motorn är förskonad mot problemet med frusen vevhusvent. Gäller det isf även 530 8an?

Mvh
ki
22
kimu87
BMW 540iT/6 Arktissilber Metallic -95
BMW 540iA Granitsilver -93
BMW 530iT Black Sapphire Metallic -02
Saab 9-5 Aero -02
Har också sneglat på den. Men jag letar efter en 535 530 e34 sedan. Manuella växer ju dock inte på träd.

Den här tycker ja verkar vara i topp skick om allt i annonsen stämmer. Ser ju inte ut som att bakluckan är rostig heller vilken vilket dom brukar vara på Touringen.
mvh
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Varför suddar man över reg.nr, något att dölja?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Den ser riktigt intressant ut i annonsen, och bra färgkombination.

Det är ju bara att fråga säljaren efter reg nr. på telefon för den som är seriöst intresserad. Då märker man rätt snabbt som säljaren skruvar på sig, eller bara är försiktig och inte vill ha regnummer i annonsen. Sen kollar man upp den på sedvanligt vis.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Jaså, nu blev det lite fart i tråden haha...tog ett tag :)
Jag har varit och kollat bilen och den är faktiskt riktigt fin för sin ålder.
Vet inte varför reg numret är dolt i annonsen men det var inga problem att få vid kontakt. Säljaren var sympatisk och tillmötesgående.
Finns inga direkta större fel på bilen som jag kunde hitta och knappt någon rost alls. Lite småskavanker såklart, men det är ju en gammal bil.
Jag var riktigt sugen på den, men avvaktade ändå. Kombi, manuell och V8 är nåt jag verkligen vill ha..men samtidigt så var det på nåt sätt nånting lite för uppenbart i känslan att den var just så gammal, och den lilla åttan kändes i mitt tycke lite otillräcklig. Men det är synd, för det var ett fint ex helt klart.

Nej, blir det E34 igen så får det bli 540 eller M5 helt enkelt.
Men just nu så siktar jag mer mot E36 323-328 som andrabil.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Åker i nåt liknande som bruksvagn den här vintern. Dock automat. V8:an låter fint, men nej nån dröm till att prestera är den väl inte. Särskilt i en så stor bil. Med facit i hand ska man köpa 540 touring om omkörningsprestanda är viktigt på en bruksvagn.
Den där hade gått jättelångt. Får man verkligen 25000kr för en 30000+-milare av dessa? Hade nog trott att man får nöja sig med 20000 för den jag har som rullat 24, och då är den ändå hellackad på firma under 2012 samt har renoverad klimat, nya bromsar, 17" sommar och 17" dubb. Finns inte en fläck på den än men saltet biter varje dag så det dröjer väl inte. För den som ska köpa en E34 som rullat som bruks länge, kolla dörrar och trösklar mycket noga. Trösklarna (domkraftsområdet) på denna gick att blästra rent och göra om från scratch så det ser ut som original. Av dörrarna var det bara 1 bakdörr som var rostfri. Övriga hade rostat ordentligt i nederkant (under kittet och sedan spridit sig utåt). Även skuffluckan var skräp.

M5 E39 i Sverige Länk
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Tack vare den manuella lådan kan man säkert få 25' för den, trådskaparen upplevde ju skicket som bra. Vill man går det alltid att lägga i en 540 motor :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.