AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
903

Ska ev köpa 320 touring -02

Cr
30
Crotalus
320DA Touring -03
Jag ska iväg och kolla på en 320 i dagarna och undrar lite vad jag ska kolla efter .
Det är 3 ägare och den har rullat 23k mil .
Är mycket tacksam för tips och råd så man vet lite vad man ska kolla efter.

Mvh Jonny
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Cr
30
Crotalus
320DA Touring -03
Ja den guiden är kanon :)
iom att bilen rullat sina mil så tänkte jag kanske lite mer om det är andra grejjer jag bör tänka på .

Är det en driftsäker bil i övrigt ? Eller är det massa småstrul som äter pengar ... ?
när ska kamremmen bytas ?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Det är kedja och inget rem.
Hur länge tänkte du behålla bilen?

BMW M-POWER
Cr
30
Crotalus
320DA Touring -03
Ah ok :)
Förhoppningsvis runt 5 år . Kör kanske tusen mil / år eller nåt.

Kan tillägga att jag hade en 320 D -03 för ett år sedan men den hade jag extrem otur med :/ Turboras , div motorrelaterade fel och dålig automatlåda.
I övrigt va den ok . Men sålde den pga skillsmässa , så nu står jag med en mitsubishi colt . Den är ok , men ligger en del på motorvägen nu för tiden och den känns inte så trevlig då.
GI
2.196
GINO
Viktigaste är väl att den är servad rätt och att man inte har slarvat under bilens livslängd.
Iom att den har rullat så pass så lär en massa ha blivit bytt förhoppningsvis om inte så lär du märka vad som kommer att bytas inom en snar framtid förutsatt att det finns kvitton mm som stryker det som är bytt.

BMW M-POWER
Cr
30
Crotalus
320DA Touring -03
Ja typ lite av det vanliga med andra ord .
Då vet jag att det är bristerna som står med i guiden som hasso länkade till är de saker som jag ska ha extra utkik efter utöver det vanliga.

Ni ska ha tack för hjälpen så håller jag tummarna för att bilen är nåt att ha :D , saknar ju BMW !
GI
2.196
GINO
Ett tips är att ta bilen till ngn gds hall eller liknande och lyft upp bilen.
Kika efter läckage eller diverse skador...kan spara dig många tusen kr om du har tur och upptäcker något :)

BMW M-POWER
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Den 320D -03 du hade var väl inte svensksåld ??

Länk
Cr
30
Crotalus
320DA Touring -03
Ja det är ju smart att lyfta bilen , det får jag göra om jag hittar nåt bra ställe :) Är det något speciellt som är svagt ? Eller ren almän koll ? Då kan man passa på att kolla leder fram som är en svag punkt .

Hasso - Om jag inte mins helt fel så va den svensksåld , men den hade gått som firmabil i nästan alla år i malmö tror jag det var. Den kan ju vart skruvad ändå osv .. Hade lite otur med den och man blir lite avskräckt . Fast jag har haft bra erfarenheter med mina andra bmw jag haft , dock lite äldre som ex e34 och e30.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ok då har den rullat rejält många mil +20.000 ?
Sist jag ramlade på en BMW diesel där turbon, automaten och även generatorn lade av inom 12 månader, var det en inbytt importbmw som sedan sålds av en svensk BMWhandlare som inte hade kollat upp bilen, Det blev dyra garantireparationer för den BMWhandlaren som sedan löste tillbaka bilen när dom till slut kollada av databasen. Den hade backats från 25 till 12.

Länk
Cr
30
Crotalus
320DA Touring -03
Den hade rullat ca 20.000 mil , men det som knäckte turbon var att vevhusventilationen tätnade på vintern och började trycka olja genom turbon.
Automaten vet jag inte varför den va skum , den va ju inte helt slut men nåt va det som inte va bra .
Oj , ja det va lite skillnad på milen ....

Denna jag ska kolla på är iaf svensksåld och 3 ägare när jag kollar upp den . sista ägaren har bara haft den sen juli , men han skulle ha en liten stadsbil bara .

Ska försöka styra upp att åka och kolla på den i veckan så får jag se hur det känns :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.