|
|
|
|---|---|
| Jag köpte en bil som var nyligen inbytt. Den tidigare ägaren hade glömt serviceboken hemma men lovat att skicka denna till bilfirman. Då jag kört 40 mil för att hämta bilen fick jag lita på detta. Det fanns mycket positivt att läsa om denna firman i digital media så jag var inte orolig. Dock efter drygt en månad och ca 15 telefonsamtal fick jag ge upp och vänja mig vid tanken att leva vidare utan serviceboken. Hörde att man kanske kunde återskapa denna. Vet någon om det stämmer? Bilen är svensk såld ifrån -07. | |
|
Tråkigt att höra.man blir aldrig förvånad i dessa tider. Men du kan gå in på bmw och köpa en servicebok som du sedan får ringa runt och kolla med olika bmw firmor,de har uppgifterna sparade i datorn vad de gjort mm. Lycka till! |
|
| Finns det något centralt man kan ringa? Köpte bilen i Stockholm men tror den kommer ifrån Göteborgstrakten, dess innan vet jag inte. Många bilhandlare i landet? Det blir väldigt många samtal. | |
|
Hej, tråkigt att höra! Du skall få avdrag på priset för detta. En saknad servicebok minskar bilen värde. Självklart går det säker att återskapa denna, men utan stämplar. Försök att få ut servciedokumentation ifrån där bilen varit inlämnad. Mvh Håkan |
|
| Det vet jag ej.men fråga transportstyrelsen vilka de tidigare ägarna var.sen blir det lite dektektiv arbete. | |
|
Min åsikt.... Serviceboken används endast en verifiering mätarställningen på bilen. Om du får utdrag från BMWs Ispa light, räcker det som verifiering. |
|
|
Det är inte svar på frågan, men jag hade hävt köpet. Servicebok ingick ju i köpeavtalet. Utan denna är bilen värd mycket mindre än eljest och blir dessutom svårare att sälja, då många helt enkelt inte skulle vara intresserade oavsett pris = färre spekulanter. |
|
| Det är väl rimligt att kräva av bilfirman att dom återskapar serviceboken om dom inte kan få den av tidigare ägare? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.