|
|
|
|---|---|
|
Jag har automatiska speglar på min e61a. Och nu till problemet när jag trycker på knappen för att dom ska åka in så gör dom det jättebra, men när jag trycker in igen för att ställa tillbaka dom så åker vänster spegel förbi ändläget. Alltså den pekar rakt fram. Samt att värmen inte fungerar på höger sida, men justeringen fungerar klockers. Är det nån som vet vad det är för fel och om det ev går att åtgärda själv, eller om man ska in och dyrbetala till en BMW verkstad ? // Johan | |
| Har samma fel kom idag utan förvarning hjälp....................... | |
|
Hej Erlie Har du löst ditt problem med speglarna? |
|
| Det blir så ibland oftast på vintern om man inte smörjer lite ibland,har de gått förbi och till ändläge så tryck tillbaka manuellt ända in sen funkar det igen. | |
|
Nej Fonzi det har det inte gjort. Det skumma med felet är också att spegeln åker ut av sig själv när jag stänger av bilen också, alltså efter att jag har justerat den till rätt läge. Ringde BMW han sa att det låter som en ändlägesgivare som spökar. Jag har även prövat göra precis som gto80 säger utan rsultat. Har bytt batteri utan att koda in det undrar om det kan ha med det att göra? |
|
|
Pratade med bmw och dom sa att man kan kolla så att den inte har kärvat fast i ändleget. Jag kommer att ta isär den för närmare koll. Är det någon som vet hur man tar isär den? |
|
| Det är ett vanligt fel...har haft så i 2 år,,ett tag försvann det men det kom tillbaka...har fått rådet att byta hela spegeln. | |
| Första läget är att trycka tillbaka spegeln manuellt, kör sedan in och ut några gånger. Hamnar den inte rätt är det byte av hela spegeln som gäller. | |
|
Har löst problemet. Vinkla spegelglaset till max neråt och klicka bort den från motor sedan ser du på insidan 4st stora hullingar som håller kåpan tryck ut dom försiktigt sedan har du kåpan lös sedan tittar du uppifrån i där spegeln viker sig där ser du själva stoppet som är på bild fäll in spegeln sedan trycker du tillbaka själva stoppet som på bild klart smörj lite när du ändå är där. |
|
|
Om någon önskar en bild skicka ett mail. j.samojila@comhem.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.