|
|
|
|---|---|
|
japp i dag tändes den gula motor lampan.....var gör man billigaste felkodsavläsningen i Göteborg.....bmw /mekonomen / Wölkes /.mechanum eller om ni på forumet vet någon annan i GBG..... PS luktar mycket bensin om bilen there can be only one | |
|
Hej. Fick liknande problem på min 320-04 Den går normalt o allt. Möjligen lite sämre när lampan lyser. Men är det en säkerhets åtgärd. Testade startgas ifa den drar tjuvluft men inte. Har nu haft det 2,gånger o båda gångerna försvann det när jag tanka över 1/2 tank....LAmpan slockna direkt när jag starta efter tankning. Så är nån duktig här o kan svara om det bränslepumpen.? Har nu försökt hitta svar i timmar |
|
|
På min 320 2006 var det Lambdasonden som lagt av, gick på garantin på den tiden. Men Lambdan kostar väl 300 SEK. Om det bu är den som felar. Mats |
|
|
Hej igen. Nu tändes gul motor lmpa igen efter ca 10,mils körning. Jag märkte inget med motorgång eller nått. Så 2ggr tändes den efter ca 10.mil. Första gång va efter att bilen hade stått 1,v i -20. O båda gånger slocknat i samband med tankning.? Har även tänk om det vevhusventilationen som spökar. Besinförbrikningen är ok. ca 0.7 landsväg. Olja ca 1L/500,mil Men verkar inte finnas oljeläcka eller blårök. Annars får man väll kolla felkods sökning men har nu läst att det inte alltid hjälper |
|
|
Hej. idag tog jag av olje påfullar locket o då går tomgången ner lite. Så nu va det lättare o märka en förändrad tomgång när man sprejar startgas. O visst är det hål o insugs bälgen, Den lilla tarmen i den främre gummibäljen. Phu,,va gött då va det inget "allvarligt" Ska kolla vad mekonomen tar för byte. Lite kyligt o meka ute nu. |
|
|
Hej. igen 700:- kr inkl byte hos mekonomen. Har beställt denna manik för o kolla innan jag lämnar in bilen o se vad den säger att felet är. Kan ju va kul o se om den säger en massa andra felkoder. Länk |
|
|
Hej. Visst visa maniken 4.st felkoder. P0303 - P1620 - P0174 - P0171 O troligen bara hål i insugsbäljen. Va mkt enkelt o få inkopplat o via gratis appen Torque. Tar ca 5,minuter. Leveransen tog endast 24,h Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.