|
|
|
|---|---|
|
Köpte min X5 E53 sommaren 2009 och har sedan dess kört mycket och även haft bilen på service. Funderade på att byta bil och när bilfirman tog in bilen på test sa dom att det var för många fel på bilen. Motorlampan tänds ej vid start (Har jag inte uppmärksammat själv tyvärr) Man konstaterade att det fanns ett antal felkoder, 4501 EGR control deactivation 4252 Glow plug cyl 5 och 3 Sen har jag svårt att läsa men tror att det står 3E91 Man säger också att det finns felkoder i alla styrenheter. Känns som om jag blev lurad vid köpet men tyvärr alldeles för sent att göra något åt det nu. Men med dessa fel borde ju bilen gå som en kråka men den går och har gått som en klocka under alla dessa år och mil. Nu är det bara att hålla tummarna på att det är fel som man tidigare glömt att "släcka", så man får ta och lämna in bilen på verkstad! | |
|
Så, nu har bilen varit på verkstad, vad gäller felkoderna så har man nog glömt att släcka dom. För nu är de släckta och bilen har rullat några mil och dom har inte kommit tillbaka. Men, hur är det med motorlampan? Ska den lysa när man startar och sedan slockna, eller förblir den släckt tills det är ngt fel? Tacksam för svar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.