|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har lite funderingar på att Turbokonvertera min 325:a -87. Vad behöver jag göra? Vad ska jag ha för turbo, grenrör, slangar m.m? Hur gör man med oljereturen osv? Hade inte tänkt ladda mer än 0.4, behöver jag göra nått åt toppen då eller kan jag köra orginal? Räcker sprutet till? Mycket tacksam för svar!!! Mvh Brännwik | |
Turboskadad |
Tjena. jag har själv turbokonverterat min 323i -85. Jag använder ett Garret tbo4 sitter i gamla Saaben. Har du bara tänkt att ladda 0,4 behöver du inget göra åt kompressionen, jag laddade 0,7 innan jag monterade extra spridare och jag har för mig att 325 -87 bara har 8:1 i komp. Ett tips är att köpa Bilsport nr4 02 där står det mycket vättigt för den som vill börja ladda. Min konvertering kostade mig bara ca 8000kr och nu kör jag jämt med e36 M3. Lycka till och hör gjärna av dig om det är nåt problem längs vägen. Mvh Jerry |
|
Asså jag har alldrig någonsin hållt på med turbo eller liknande finns det nån sida där man förklarar hur den fungerar !? har hört att det har nåt med avgaserna att göra... och klarar vilken bil som helst att ha turbo te.x min ?! om man bara laddar lite granna ! |
|
|
Turboskadad: Laddar du 0,7 bar på en orginal M20B23, eller har du gjort något kompressionen? Har för mig att orginalkompressionen är rätt hög i 323i annars, typ 9,4:1 eller något... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Läste i bilsport ang turboladdning,en fråga var tar man bensinen till dom extra spridarna?Är nybörjare på det här men ska sätta turbo på min 323:a i vinter. hjorten |
|
|
Tjena! Jag har en 323i som jag överladdade i vintras! Laddar 0.7 med orginal komp först utan att den spikade med fick byta toppackning 2ggr sen sänkte jag kompet till 8.7:1 och har kört ett bra tag med det funkar perfekT!! Körde med pic5 tillskott men man va lite imponerad att man kunde ladda 0.7 utan spik! |
|
|
//M. Varför behövde du byta toppackning 2ggr då om den inte spikade???? Nu vet inte jag vad det är för komp i 323 motorn men om den blev 8,7:1 med två toppackningar så skulle tro att den spikade ganska friskt på höga varv utan att du hörde det. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
Turboskadad |
Alecci: Jag laddade 0.7 utan att ändra komp. Nu har jag portat förbränningsrummen i toppen och skaffat en kopparpackning mod tjock så nu laddar jag 1.0 bar. |
|
Har bestämt för mig att orginalkompression i M20B23 skall vara 9,4:1... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.