|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag är en ny ägare av BMW 535D -06 och min fråga gäller trimning. Jag har läst till mig att -06's låda inte tål lika mycket nm som 2007+ års modeller. Det jag har läst är att 600 nm är vad den tål. Dock ligger i princip alla trim på ca 650 nm. Är dessa trim balanserade med tanke på lådan? De två jag är mest sugen på just nu verkar vara antingenen vtech eller ProMotech. Någon som har några erfarenheter gällande dessa? Vill inte ha ett växellåde ras på halsen så eran synpunkt väger tungt! Tack på förhand! /Micke | |
|
Trimmar du och kör snällt klarar lådan sig Men vem f.. kör snällt efter att ha trimmat Det är ju inte bara lådan som tar stryck Men visst är det roligt och lätt att få dem att gå som fan ha bara i åtanke att de kan gå åt helvete Ha deT |
|
|
Har haft en hel del trim tidigare också på mina bilar och aldrig haft problem med dom. Dock blev jag ju lite fundersam då jag såg att det rekommenderades max 600nm på den lådan medans alla chip ger ca 650nm. En annan fråga jag har... hur ser det ut på förbrukningssidan.. hur är era erfarenheter på förminskad förbrukning på dessa bilar efter trim? Mina tidigare chip har alltid gett en minskad förbrukning (under förutsättning att jag har en normal körstil och inte en blytung fot). /T |
|
|
Thrilled: jag skulle säga att v-tech är trimmet du ska ha till din 535d Jag hade en 535d och v-tech är grymt på just diesel. Du plockar ut 700nm utan någon problem för lådan och koppling. Ska du ha 330hp och 700nm då måste du fimpa partikelfiltret. Det som är bra med v-tech är att du får en enhet där du kan ta bort chipset när du själv vill, alltdå om du ska lämna in på service eller besiktningen. Tänk på att om du leker med partikelfiltret så är det högst troligt att den inte går igenom besiktningen. |
|
|
Tack för svaret Roy! Jag kommer inte fippla med partikelfiltret då den trots allt kommer vara en familjebil primärt sen att det är lite skoj under huven är bara plus! Så dom 700nm du nämnde gäller det verkligen x35 pre LCI 2007? Jo jag har hört en del gott om Vtech och det har jag även gjort om Promotech också. Har en kollega som har en 335D med just Promotech chip och det funkar klockrent för honom med. Deras box är även den så du kan växla mellan original och chippat + att om du byter bil så behåller du boxen och köper en ny datafil för 2000kr (kan ju ha en liten fördel inför framtiden). Bockar för era synpunkter dom är väldigt värdefulla. MVH /Micke |
|
|
Om du snackar med V-tech så kan de säkert begränsa vridmomentet till exakt 600nm. ESS är även välrenommerade på BMW, kör själv deras trim i min bensinare och det funkar fint. /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.