AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
7.481

Borttagning av modellemblem på bakluckan

Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Är i full fart att modifiera bilen och en liten estetisk sak som kvarstår är att plocka bort modellbeteckningen på bakluckan. Jag kör en vit 335 -07 och har aldrig förr tagit bort beteckningen på ett fordon. Önskar er input på hur man får bästa resultat!

Vad säger herrskapet?

Tack på förhand,
OB
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Lite värme med värmepistol och en fiskelina.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Behåll det
Det retar alltid någon :-)

Ha deT
Karl-Hilding
Ja behåll det så klart.
Är bara 318/320 som plockar bort och nog ser det lite naket ut annars.
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Såga loss med tandtråd funkar.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tandtråd fungerar mycket bra - har själv gjort det.

Om du skall ta bort emblemet tänk på att göra så rent du bara kan runt det för det räcker med ett sandkorn för att skapa elaka repor om du har otur.

Jag värmde med hårfön och slabbade på en hel del lättflytande hårdvax från Sonax i mellanrummet mellan emblem och plåten, därefter "sågade" jag mig ner med tandtråd. När emblemet var loss duttade jag med sonax-vaxet på limresterna som då löstes upp.

Sonax-vaxet består mest av lösningsmedel och löser upp limmet temporärt och dessutom får man med ett skyddande vax samtidigt.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
519
OB
Tack för svaren! Ska testa med vax och tandtråd när det blir dags :)

OB
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Den här: Länk och en fiskelina gjorde det busenkelt att ta bort.
Sn
50
Snåljåpen
320dA Touring -08
Varför i hela friden vill man ta bort beteckningarna? Ser ju bara löjligt ut.
Visa användare
519
OB
Snåljåpen, och andra som är av samma åsikt, anledningen till att jag vill ta bort märket är att jag har allt annat svart och vitt på bilen.
Lacken är vit, svarta lister, tackräcken, njurar, ändrör... snart svarta fälgar så därför tycker jag att beteckningen i silvrigt krom inte passar in.
Visa användare
519
OB
C.Ek, lacken tog ingen stryk alls av den produkten säger du?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Snåljåpen, det fastnar mindre smuts, enklare vid tvätt och vaxning.

Vilka fördelar finns det med att ha märket kvar? Förutom att slippa problemet vid borttagning. Men jag är nyfiken vilket mervärde emblemet skänker vid nybilsköp, förutsatt att jag inte tycker det blir snyggare med ett emblem. Sen kan ju de flesta som kan lite om BMW snabbt se om det är en fyra, sexa eller åtta under huven. Så man döljer ju inget direkt heller genom att ta bort märket.

WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Kan ju vara bra att ha märket kvar om man antingen är en kärring eller oerhört glömsk och ideligen glömmer vilken bil man har.

Annars ser jag ingen poäng; Det första jag gjorde när jag köpte z4:a var att ta bort "z4" märket på bakluckan. Ser mycket "cleanare" ut.

Visa användare
789
johmei
335i E92
OB, går du för kontrast så är lack/plastidip svart ett snyggt alternativ: Länk
Sn
50
Snåljåpen
320dA Touring -08
Fair enough, smaken är som baken. Personligen avskyr jag all form av styling då det ger lite bonn/pizza-vibbar, men jag förstår att det är enklare att vaxa.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Men det är gratis att ta bort emblemen Snåljåpen och pizza vet jag inte men kebab är gott! =)
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Styling? Beställer man en ny bil väljer man ju om man vill ha med märken eller ej. Om man köper en begagnad får man ju antingen plocka bort eller klistra dit beroende på vad man föredrar. Är det "styling"? Är det styling att inte köra med dragkroken på ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.