|
|
|
|---|---|
|
Har varit mycket nöjd med min 525:a -01 Idag började det lukta bränd olja inne i kupén + att motorlampan började lysa. Jag öppnade motorhuven och det osade rök av bränd olja. Jag tittade senare och såg att oljan kommit fram upptill på motorn och droppat ner på grenrören. Läcker toppen eller vad..? Jag gör inget mera än oljebyte och lite mindre grejer, så jag hoppas nån kunnig här på forumet kan hjälpa mig att lista ut vad det är för fel... | |
| Frusen vevhusventilation troligen | |
|
Okej.. tack för ditt svar! Vad innebär det då? Nåt svårt/dyrt att åtgärda..? |
|
|
Sök Frusen vevhus-ventilation. Jag åkte på det själv för 2 månader sedan och tröck in olja i cylindrarna. ( Länk ). Du kommer behöva byta ventilkåpspackningen, kanske lite saker till vevhus-installationen med. Vänligen Mattias |
|
| ups, fel länk, rätt ( Länk ) | |
|
Hmm något blir fel i mina länkningar, du får söka istället. Blir inte inläggen jag kopierar länkadressen till, utan ett helt annat inlägg. Något fel på autopower.se just nu tror jag. |
|
|
Tack så mycket för det snabba svaret! Sökte på det du sa, och allt tyder på att det är frusen vevhus-ventilation. Har jag tur är det bara packningen.. |
|
|
finns ett reptips under gör-det-själv, mekartips i menyn till vä FAF |
|
| Tack för reptipset :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.