|
|
|
|---|---|
|
Trots att jag har full värme på(32).så blir det lite ljummet i kupen bara, nu var det i och för sig 23 grader kallt ute men ändå? motortempen går upp till normal läge. men just det att det inte blir riktigt varmt i bilen,vad är problemet? | |
|
Lustigt, jag provade samma sak ikväll då mitt lås frös och dörren ej gick att stänga. Tydligen är givaren känslig och ofta fel på. Givaren som känner av ute temp till kliman om jag förstår det rätt. Jag provade mig fram och satte klimatanläggningen på 20-22 grader och DÅ kom värmen!!! Men inte när jag hade på 32 grader, då kom det kall/ljummen luft. Så prova med att sätta på ca 20-22 grader! Mvh Tommy |
|
| Ok jag har samma problem,dålig värme,vi hade -24 iluleå i torsdags när jag var ut hade värmen på max 32g,ska prova o sänka den till 22,men jag provade att setta den på auto men ingen skilnad | |
| Och det försvinner ingen kylarvätska, eller är glykolimma på rutan? Har nämligen samma problem och misstänker värmepaketet. | |
|
Hade dålig värme i min e38, visade sig vara värmeventilen. Vanligt problem på dssa. Kanske samma på e32? /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Kan även vara cirkulationspumpen till värmepaketet, sitter ihop med värmeventilerna eller strax intill dessa. /Stefan |
|
|
Okey men då ska jag testa att sänka till ca 22-23 i stället,återkommer med besked senare, tack för tipset. |
|
|
igår fick jag sänka till 18 grader, först då kom värmen i kupèn. Verkar som att det är känsliga grejjer när det blir neråt -20-25. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.